Tuesday, April 26, 2011

pantang betol la

Views
alahai...pagi ni kena kuatkan semangat, kena pegi sekolah dan mengajar dengan jayanya...hiyargh2!!!

semalam mc, aku banyak baring2, rehat je...malam tu, masa mandi, sekali lagi aku muntah, tp kali ni muntah biasa je, takde darah...okaylah tu, tapi perut aku, mengeras...sakit2..tahan je lah...nak buat mcm mana...kalu boleh, takmo dah muntah...azab kot....

semalam, doktor bilang, aku kena pantang makan...pantang betolla aku orang suh pantang2 nih...memang pantang betolla...ekekeke
1. tak boleh makan nasi putih, kena makan nasi perang...errkkkkk
2. tak boleh makan makanan bergoreng
3. tak boleh minum susu habis sumber utama kalsium aku
4. tak boleh minum air selain dari air masak atau air suam
5. kena makan makanan yang direbus sahaja hampeh

aku sendirik pun konfius...macam mana nak buat ni, nak betol2 pantang ke pantang betol??

notakaki : mulai ari ni aku kena jaga makan...adeh...jaga2 kau makanan!!semalam baru bantai megi...kwang3

4 comments:

~sunflower~ said...

take care ain...
susah kan klu sakit nie...
tp i trust u...
u memang seorang yg kuat...

therosputih said...

sunflower
thanks dear...nak buat mcm mana...sakit kan anugerah...agagaga

kuat mana lah sangat...penat dah bangun pas jatuh...huh...kuat2...hiyarghhh2!!!

Yasminhamid said...

semoga cepat sembuh... jgn biar sampai melarat... pegi la hospital.. ingat kena jaga kesihatan. keluarga jauh..

therosputih said...

yasminhamid
time kasih sekali lagi kak...
insyaallah akan saya jaga kesihatan ini...nak buat mcm mana, keluarga jauh, hukhukhuk