Sunday, May 1, 2011

hari pekerja kali ini baru bermakna

Views
sepanjang-panjang aku idup atas muka bumi ni selama 24tahun, cuti hari ini adalah hari yang baru betul2 cuti namanya...sebelum ni cuti tu tetap cuti tapi masih tak layak nak raikan cuti tu, sebab takde kena mengena langsung....orang cuti kita pun sebok cuti...

kalu time sekolah, seronokla, cuti sehari, tapi time tu la cikgu2 nak bagi latihan berlipat ganda, buah tangan namanya...kalu time belajar kat u pun sama, seronok gak sebab cuti, pastu mula ah, bentang kertas kerja, mana mau habiskan masa sama2 ngan kengkawan, time cuti2 mcm ni la stesen ktm serdang sana tuh sesah ngan student2 upm yang mau keluar meronggeng...meronggeng je lah, sebab dah ujung2 sem kan, pitih pun dah kureng2 dah time tu, bak kata omputeh, udah nampak keraknya dah periuk tu, tp ati totap mau gumbira beb...meronggeng jugak...

tapi la ni, dah keje, cuti ni baru betul2 ada umph namanya...bangun pagi ni aku tak perasan pun yang ari ni dah 1 mei, dah masuk bulan mei dah kan kita ni...hoho...yang aku tahu, esok cuti lagi, yess3...tadi duk kemas2 barang, baru aku teringat, ari ni 1 mei la beb, hari pekerja, as a pekerja, aku nak le menggedixkan diri yang memang da tahap tepu gedix nih hupdate entry pasal ni, almaklumlahkan, cuti hari pekerja pertama as a pekerja, hukumnya W.A.J.I.B. ke atas aku untuk catat sejarah kat sini...

akhir kata, kepada semua pekerja di luar sana tak kira di mana jua anda berada yang penting anda bace entry ni, maka aku ucapkan  selamat menyambut hari pekerja dan selamat menikmati hujung minggu anda....disebabkan anda membaca entry ni, maka aku nak doakan korang selamat maju jaya, tingkatkan prestasi kurangkan kontroversi....errr....selamat menjadi pekerja contoh, pekerja cemerlang, dan pekerja gigih...

notakaki : takde ke sesape nak ajak aku gi ngedate ari ni....aih...buhsanbuhsanbuhsan

No comments: