Tuesday, May 3, 2011

hujan yang lebat

Views
semalam, bangun pepagi, hujan yang sangat lebat, dan sangat sejuk, smpaikan nak amek air semayang pun rasa tak ikhlas sebab sejuk sesangat, kena air sket, aku dah menggigil2 satu badan...baca bismillah pastu amek air semayang, tak kuatkan semangat gitu, mcm mana nak solat...kan adik2 kan...

dah solat, aku tak rasa nak sambung tido, terus online, layan pape yang patut...semalam, satu ari mendung2 aje, cuaca tak bape nak baik kan...

malamnya, masih hujan...pastu ditambah ngan sorang budak cengeng tuh, pun hujan jugak....hujan kuasa dua...kuat tol dia meraung dalam bilik, nak kata sakit kena gigit dek ular ke hape ke, takde pun....tapi tah, tibe2 je...aku syak budak tu ada masalah jiwa...dia peluk bantal pink dia erat2, tarik selimut, pastu mengerekot atas toto nipis dia, sambil air mata berjuraian...

dekat ngan sejam lebih kot budak tu menangis...sedih bebenor aku nengok dia...nangis dalam gelap, ngan kat luar hujan, sejuk2...perghhh....memang terangkat habis la suasana untuk menangis kan...patutlah budak tu nangis...

notakaki : budak tu tak lain tak bukan kalu bukan aku....hampeh...

2 comments:

Enh Ear said...

wah,... aku penah tgk org nangis sambil gelak.. tu lagi menakutkan.. hahahha....

therosputih said...

enhear
aku tatau nape pas bace komen kau ni telinga aku rase berdesing...