Thursday, May 12, 2011

sesi kaunseling bersama

Views
semalam, masa lepak2 tunggu makanan, aku dan sorang hamba allah ni berborak berkaitan tugas kita sebagai manusia dan hubungan manusia sesama manusia...

kalau kita buat salah ngan tuhan, ngan allah, kita boleh mintak ampun, mintak maaf, pintu taubat masih terbuka...

tapi kalu kita buat salah sesama manusia, kalau seorang, kita boleh berkonfrontasi ngan dia, mintak maaf ngan dia, tapi kalu saploh orang? laratkah kita nak berbuat demikian? tu kalu 10 orang, kalu 15 orang mcm mana? the same situation goes on...

kalau kita jenis yang sembahyang tak tinggal, alquran tak pernah tinggal, belum tentu lagi kita dapat masuk syurga...jauh sama sekali kalu tak pernah sembahyang, quran tak pernah sentuh, pastu hubungan sesama manusia pun fail...aduh....tak payah aku nak elaborate panjang2, korang paham2 la sendiri mcm mana eh...

notakaki : sometimes, i just need someone to hear me...

No comments: