bahana tidur

plan asal, lepas kelas kul 10, nak gi hspital, melawat adik junior tersayang y exsiden ptg smlm, sekali dah siap2, member dia gitau...
"ala kak ain, dah balik dah, duk umah makcik dia.."
pasrah je lah...jadi, disebabkan tiada alternatif plan, K.A.M.I. pun berlegar2 membuang masa melihat setiap ceruk dan pelosok kedai luar kampus...usha tu, usha ni, mcm2...tp apa y dibeli?hihihi...tak smpai sebelah tangan...

balik bilik, hishhh...awal lagi nih, mcm mana ek...layan kait2 lu, siap satu y kecik, mata sangat2 layu, tidak dapat kugambarkan bagaimana rasanya, terasa dunia ku semakin lama semakin kabur, semakin kelam dan akhirnya tiada apa lagi y mampu ku lihati...
*
lenalah aku dalam keempukan tilam berbantal lengan berselimut angin berpelukan selimut
*
jam menunjukkan pukul 1.30pm...jap agi solat, jap2...
*
lena diulit mimpi
*
*
jam menunjukkan pukul 2.30pm
bangunlah ain, bangun solat...
haishhh...iyerlah...
bangun2...kul 5 nnti ada kelas ganti lagi, gi mandi siap2, wat pape y patut, tadi beli taugeh ngan daun kuchai, nak buat taugeh goreng kicap, makan time buka, siap masak, get ready nak gi kelas...
*
buka puasa
*
aku rasa ada perubahan dalam perasaan aku lah, tp tak tau apa dia, how i'm going to describe, not that sure lah...kesse hua...
*
ngantuklah, jam baru kul 9.00pm, nak tido jap...
kul 10
kul 11
*
hah...dah kul bape ni..hishhh...membuta je ke kerja aku ari ni...
*
skrg ni, tgk apa akibatnya?jam menunjukkan 3.15am, aku tak tido lg gara2 terlebih tido di kesiangan, menyebabkan aku menjadi sang kelawar tiada berkepak...esok pg2 lps subuh ni, msti tido...hishhh...takmo2...

notakaki : tido di bulan ramadhan adalah ibadat, tetapi jika terlebih ibadat tido boleh jadi makruh puasa si penidur itu, jadi, mari kita banyakkan amalan ibadat y lain, seperti baca quran, berzikir dan sebagainya...(insaf3...)

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now