Friday, September 11, 2009

sesuatu y meralatkan hariku

Views
smlm, dalam kelas, lecturer dah masuk, aku ni takdelah khusyuk sgt dgr lecture sbb dah jadi kebiasaan dah kot, takleh nak fokus sgt, nnti ntah pape lak y jadiknye, takleh nak main2 sgt dlm kelas, nnti kang ntah pape je y masuk kepala aku, jadi....kesimpulannya, biasa2 sudey dlm kelas...
*
tgk attendance...ai...ni sape y tolong tandatangan utk sape ni?aishhh...tetibe aku rasa kurang senang, bukan apa, sbb aku rasa tak sedap ah kalu main cara mcm ni, takpelah kalu tak dtg kelas, tp janganlah dalam usaha nak jadi perfect, kita lupa, kita abai tanggungjawab kita, kita langgar prinsip kerukunan y pertama dlm hidup kita iaitu ketulusan, keihlasan, kejujuran dalam menuntut ilmu...(teringat masa buat assingment kepimpinan pendidikan, aku buat tajuk kepimpinan simbolik dalam sistem pendidikan dalam kampus, satu contoh aku paling ingat ialah kempen jujur pada ilmu)...
*
pastu spjg hari ni, aku rasa kurang menyenangi sikap2 segelintir mereka di sekeliling aku, nape aku jadi mcm tu ek?aku rasa mcm nak ckp mcm ni je..."Owhhh...aku tak sangka kau mcm ni rupenya, dalam diam, bgslah...tp kan, atleast hormat la sket bulan pose ni, bulan lain kalu nak buat mcm ni, aku takde rasa ralat smpai mcm ni sekali..."

malas nak ckp depan2, nnti terasa susah, kita nak tegur org kena ada cara kan, aku ingat lagi saudara blogger, encik jinggo, ada entry dia pasal nak marah pun ada caranya, boleh je kalu nak terus sound, tp nnti impak lepas tu y kita pentingkan....kita nak perubahan, jadi teknik nak tegur org kena ada...adalah lebih cantik, lebih makan dalam kalu kita dapat tegur seseorang tu dalam kemanisan senyuman...(taktaulah aku boleh buat tak, msti muka aku first2 dah masam mencuka...haishhhh...)...geram2....kurang senang ngan perangai y mcm tu...

2 comments:

pujangga said...

nape yang ralat sangat nie??
sape yang buat ko mcm tu..

'ainrahimin said...

siapa dan kenapa?rasanya nnti kita akan tahu jugak satu hari nnti...masa y akan tentukan bila kita akan tahu gerangan di sebalik siapa dan kenapa...