kisah dia

aku tak sure dalam paper mana, kosmo ke apa tah...tp y penting, dia seorang penunggang motosikal, kehilangan kedua belah kakinya apabila hancur digilis lori....aku tak bace pun kisah dia, aku just bace short view kat muka depan...dgr2 mmber bace, katanya (kalu tak salah telinga aku mendengar), tragedi berlaku di johor bahru, dia jatuh motor, ada lori datang...dan dia meraung apabila melihat kakinya hancur digilis depan mata...
*
*
aku gagal mengawal sebak, maka air mata berjujuran, aku sedih, simpati sgt ngan keadaan dia, i wish that i can help him, serius aku nangis sbb i am too sad for him, kemudian aku ingatkan diri sendiri, setiap y kita ada dlm hidup ini adalah pinjaman sahaja daripada allah, dan dia berhap utk mengambil apa saja yang dia nak bila2 masa, cuma cara dia ambil balik nikmat y dia berikan pada kita itu berbeza bagi setiap org, aku?masih memiliki apa y aku nampak di mata...sedangkan dia, kehilangan kaki ketika aidilfitri beberapa hari sahaja lagi...betapa besar sungguh dugaan y dia hadapi, aku doakan dia tabah dan sabar, serius...aku nak sgt berjumpa ngan dia, aku nak nyatakan pada dia supaya bersabar, bertahanlah dgn ujian allah, semua ni nak uji keimanan kita sahaja...

hanya pada allah aku panjatkan kesyukuran dan mendoakan dia agar dia tabah...setiap apa y berlaku ada hikmahnya, cuma skrg ni, kita tak nampak apa hikmahnya lagi, nnti, selepas sesuatu ketika, barulah kita sedar, allah itu maha mengetahui...mungkin hari ini kita tgk kisah org lain dalam paper, tak mustahil kisah kita pun bakal termuat dalam paper...mungkin bukan?allah itu lebih mengetahui...

notakaki : kalu ada sape2 tau mcm mana aku boleh hubungi mangsa kemalangan itu, let me know as soon as possible, aku serius nak berjumpa dgnnya...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now