gara2 borang lmpk

haishh...opsss...sblm aku memperkatakannya lebih lanjut, lebih baik atau molek benar kiranya aku explain further pendahuluannya...

apakah itu borang lmpk?
borang lmpk adalah sejenis borang berkaler biru y perlu diisi bagi membolehkan seseorang pelajar sem 7 y mengikuti kos pendidikan mengikuti latihan mengajar atau dipanggil praktikal...

betapa besarnya impak 2 keping kertas itu kepada masa depan sesorang pelajar mcm aku...hah...mmg menyusahkan idup betul...nak itu, nak ini, setakat nak je, aku tak bape nak berkira sangat, masalahnya nak pengesahan pa (pembimbing akademik)...(akademik aku tak terbimbing pun..hahaha)...

apa y aku nak ckp kat sini adalah betapa penatnya aku turun naik jabatan semata2 nak jumpa pa aku, aku mmg dah sedia maklum dah perangai dia y maha bizi tu, y sntiasa takde kat bilik, ya allah...penat + serik + nyampah + bengang = keluhan...huhuhu...sedih wooo...tak tau nak ckp mcm mana bila tiap kali naik jabatan, gi bilik dia, ketuk 3 kali, bagi salam, pastu try tolak pintu bilik dia...perghhh...berat mcm tolak bukit = pa takde kat bilik...hummm...dtg ptg, berat mcm tolak bukit lagi, pagi esok, mcm tolak bukit lagi...hai doktor...nak je aku ckp mcm ni,

doktor...apa kata kita letak bilik doktor ni kat umah, senang sikit, takpun kita bagi bilik ni kat doktor lain, doktor takyah la ada bilik, saya tak bape nak nmpak (bukan sebab rabun) kegunaan ruang ni dalam urusan pa dan pelajar...
(kasarkah bahasaku?...ntahla...bila dah jenuh turun naik jabatan ni, ternyata kesabaranku tercabar)

bila dah setel, dah dapat pengesahan utk slip2 y diperlukan...tup2...dapat tau nak pengesahan bagi pengecualian subjek ngan result muet plak....ya allah...nape lah tak ckp awai2 wahai saudara saudari y terlibat ngan pengurusan borang lmpk nih...nape last minit baru kami tahu? aduhhh...nak kena cari pa y halimunan itu lagi...arghhhh...agak T.E.N.S.E.N. la jugak...haishhh2...

dipendekkan usaha pencarian kami dalam melengkapkan borang tersebut, aku akhirnya membuat penyamaran, iaitu mendapatkan pengesahan dari pa org lain, hahaha...padan muka pa aku, mesti terkilan sbb tak dpt tandatangan kertas utk pengecualian subjek ngan slip muet aku, hahaha...msti doktor takleh tidur mlm kan sbb terkilan sgt ngan saya kan doktor...hihihi...(awas...inilah akibatnya jika kesabaran tidak dapat dibendung dengan baik)

jadi, disebabkan 2 helai borang lmpk itu, kami tawaf kampus beberapa kali, tekanan darah meningkat 3kali ganda paras normal, kilang perpeluhan bekerja 3kali lebih banyak smpai sume department kehabisan borang ot, kekalutan bertambah secara exponential...mcm2 lagi...tak larat nak taip...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now