Friday, September 4, 2009

jaga diri

Views
"saya pergi dulu"
"jaga diri"

skema ayat bila ada org ckp mcm tu, kita kena balas mcm ni...kenapa?mengikut budaya, =)...alah...mana2 budaya pun kalau balas ayat y first tu, maksud dia msti lebih kurang je, dah tu, nak ckp mcm mana lagi, gitu jelah, tu ayat pendek, kalau ayat panjang,

"selamat tinggala, nnti kat tempat org, jaga diri leklok, jaga makan minum, skrg ni bulan ramadhan, jangan lupa bangun sahur, amek sunat, jangan tinggal solat, jaga mulut, takut nnti kang tersalah ckp, org pandang pelik je kat kita nanti, maafkan saya, halal makan minum saya, sebab nnti dah tak tau bila lagi boleh berjumpa kan...selamat tinggal...."

ha, aku kata dah, mmg pjg lah...standard ayat perpisahan...ek?ntah...aku main tulis jer...

No comments: