Monday, September 28, 2009

mana siangku?

Views
itulah...kalau dah agak2 tmpat belajar ngan kampung halaman jauh, seboleh2nya elakkan memulakan perjalanan di hari siang, adalah lebih seronok dan menguntungkan kalau memulakan perjalanan di malam hari...kenapa?kalau berjalan siang
1. hari siang entah ke mana
2. smpai malam, conform2 dihabiskan dgn tidur
3. kalu bus aircond rosak, berpanasla hingga smpai destinasi dituju
4. mcm2 dugaan boleh kena, kena sabar byk2
5. tgh hari lapar
6. asyik nak makan je
7. pening2, pastu mula ah nak muntah
8. pandai2 la korg fikir sendiri

tapi tak semua buruk kan, de gak y best ni, nak tau?
1. pemandangan siang cantik
2. da tak tau nak tulis apa

eh3...dah habis?hmmmm...pendek kata, perjalanan di waktu siang amat menyedihkan diriku, tak suke sbnrnya...

notakaki : aircond bus rosak, terpaksa berpanas hingga smpai destinasi, bus rosak, takleh nak start, terpaksa minta bantuan dari pos utama, byk berenti sbb nak terkucir, sekali berenti lama2...haiiiishhhhhh
burn sudah siangku....

2 comments:

- jinggo - said...

ain - ni macam nak luahkan perasaan - gitulah adat ' pejuang ' kena merantau jauh...
naik bas...saya pernah naik bas siang - aircond rosak....alamak.
malam - boleh tidur......
tapi bergantung kepada siapa yg duduk sebelah : kalau kaki dengkur macamana !

therosputih said...

jinggo
hehehe...memang meluahkan perasaan pun...tp kena sentiasa bersyukur atas segala yang diterima kan...