lagu masa kecik2


maya - matahari

terbitnya sinar mentari
saban hari
mengejut mimpi
dari lena
riang kenari
di cemara
mengusik sukma
bunga-bunga matahari
anggun mekar
di taman sari
warna jingga
suntingan hati
bagai tanda
kasih bersemi
hangatnya sinaran
walau getir ku tempuh dugaan
menyahut wawasan
ku pohonkan segunung harapan
bangkitkan citramu insan
dalam teman menyambut warisan
sehias sinar mentari
melewati di senja menanti
bunga-bunga matahari
anggun mekar
di taman sari
warna jingga
suntingan hati
bagai tanda
kasih bersemi
hangatnya sinaran
walau getir ku tempuh dugaan
menyahut wawasan
ku pohonkan segunung harapan
bangkitkan citramu insan
dalam teman menyambut warisan
sehias sinar mentari
melewati di senja menanti
sehias sinar mentari
melewati di senja menanti

teringat mase kecik2 lu, duk jalan2 keliling umah, mulut duk nyanyi part korus je tp, berbuih2 nyanyi "bunga-bunga matahari anggun mekar di taman sari bunga-bunga matahari anggun mekar di taman sari" ntah ke berapa kali tah, pastu esoknya sambung lagi, tak reti penat sampaila dgr lagu lain, hafal lagu tu plak...

skang ni, bila dah besar sket...(taknak ngaku tua tollah aku ni)...teringat zaman kecik2, pastu dengan kemudahan tenet, apa lagi, aku pun carilah balik lagu tu...wahhh...nasib baik ada...hihihi...apa lagi...sejak dari semalam lagi duk rotate lagu tu...on je lapatopa, bukak lagu tu, dgr berulang kali smpaikan adik aku sound, "panjangnye lagu ni, dari tadi tak habis2, da nak pekak dah tinge duk dgr, lagu apa tah ni, tak pernah dgr, dahla tak sedap..."....hishhh....dia tak dgr lagu ni, dia tak tau sejarah aku ngan lagu ni, suke suki je dia ckp lagu ni tak sedap...huh...

skang ni pun aku still duk dgr lagi, hihihi...lantaklah nak ckp apa...tunggulah aku dah bosan, nak dgr lagu lain lak...lalalala

"bunga-bunga matahari anggun mekar di taman sari bunga-bunga matahari anggun mekar di taman sari anggun mekar di taman sari bunga-bunga matahari anggun mekar di taman sari..."

lalalala

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now