benarkah wujud istilah malang?

bace balik tajuk entry, istilah malang ke perkataan malang? hehehe

kalau perkataan malang, dah lama dah ada dlm kamus dewan, tp maksud aku kat sini, wujud tak istilah 'hari yang malang', 'aku yang malang' and so on lah...aku ada kisah benar yang berlaku dlm idup aku a few days ago...

pagi tu, siap2 nak antar anak buah gi klinik, gi sekali ngan my sis, lokasi klinik, agak jauh gak dari rumah, klinik pakar kanak-kanak, pastu lak, my sis nih tak sure jalan nak ke sana, so, main redah je, sblm tu, dah search kat google maps dah...hahaha...terima kasih pada kecanggihan zaman sekarang...hikhikhik...last2, redah gitu je, berpandukan pada mother's instinct, kami sampai...nak dijadikan cite, anak buah aku ni bleh plak bantai muntah atas aku lagi 2 saat aku nak kuar kete...haih...apala nasib kan...cepat2 masuk lam klinik, basuh setakat yang termampu...tunggu turn sume, siap...

pastu my sis ajak gi makan kat kedai sebelah klinik tu, anak buah aku nih spesis takleh duk diam, maybe sbb budak laki kot, idea nak main byk, penat woo layan dia main nyorok2 kejar2 nih...makcik dia pancit dulu ah...pas makan, ingatkan nak terus balik umah, yelah, aku ni dah la macam2 bau muntah, segan la jugak aku...tp my sis ajak gi lepak2 kat supemarket, hohoho...aku layan jo...
*
*
singgah kay ep ci plak, beli, take away, letak dlm kete, sekalik, air lak tumpah dlm kete...hbs basah...hukhukhuk...takdo rojoki...on da way nak balik umah, hampir2 nak langgar budak2 naik basikal, dah dorang selamba badak je serbu corner tajam, mmg nak kena la...dah kuss semangat kejap kat situ, pastu, 10 minit pastu, hampir2 nak eksiden ngan kete kenari lak, haih...kali ni mmg tak leh blah, kitorg jln straight, dia nak masuk line kitorg, senonong je, nasib baik sempat brek...haih...kusssssss semangat, gigil2 jap aku tatkala itu sbb duk bayang, lambat 2 saat brek, konpem akak aku kena zass ngan kenari tuh...haih..pastu siap jeling2 lg kat kami, nak cakap salah kitorg lah tu...hoi brader...ati2 sket bwk kete tuh...pastu aku pandang, alamak...no plat dia, sama ngan tarikh birthday hang la yong, kata aku kat my sis...terus kami berpandangan...jom balik umah, duk diam2 kat umah, jangan keluar2...aku rasa tak sedap ati...

moral of the story, adakah ia kebetulan atau mmg ada maksud di sebalik sume itu??

notakaki : mungkin ada maksud lain...hukhukhuk

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing