tampal gigi sembil main2 mata

gambar dari google


alkisah, semalam, abg aku offer, "nak gi tampal gigi tak?" hahaha...nak je aku bermadah " pucuk dicita ulam mendatang"

jadi, pergilah kami ke klinik pergigian seperti yang telah dijanjikan ini, nasib baik la ayah aku dah tolong set kan appointment dia awal2 bleh sambung tido, hahaha, so, dtg2 je, duduk 5minit, dah kena panggil...abg aku dulu masuk...pastu aku plak, masuk bilik sebelah...

masuk2 je, haih...tgk kerusi puaka itu...seram dia dah mai dah...aku saje je buat2 tak cuak padahal dlm ati, "huh...aku ni tergolong dalam dentist-phobia gak ke?"

okeh...baring, nganga mulut seluasnya, "aduh...naik lenguh dah rahang aku ginik, silap ari bulan, takleh tutup mulut aku, heng"...aku tampal ngan cuci gigi...so, doktor tampal dulu, ngeng3 bunyik mesin bingit dia, aih...rimas aku...dahla muka doktor ngan muka aku jaraknya cuma sejengkal je...ngah berangan, tetibe aku dgr, "nurul ain, tutup mata nurul ain, seriau saya nak buat keje"

hakhakhak...nak buat mcm mana, mmg sepanjang proses tuh aku bukak mata, tenung siling, agaknya doktor risaula tu aku main2 mata ngan dia...ahaks...perasan lah ain!!!

bila dah habis, doktor suhla aku bangun, pastu aku siap bleh tanya, "dah habis dah ke?" hahaha...doktor tu jawabla, "nape? awak nak smbung lagi ke?" mcm tak pecaya je aku, kejap je proses...

kuar2 je bilik, nmpak abg aku, terus aku senyum lebar ala2 iklan ubat gigi tuh, ye la, gigi baru pas kena cuci, harusla ditayang, agak2 ada shining2 smpai kena pakai spek mata itam tak? hahaha...sengal!!!

notakaki : kos kali ini disponsor oleh abg aku...indah2 hidup ditaja...hahaha

Comments

white rose said…
mesti bersinar2 mate ko ye ain...

kalo akak, sy kenyit mata kat doktor gigi tu...
miahahaha...

akak xpenah cuci gigi lagi, sebab bila akak nak g cuci doktor kata xperlu...gigi akak sungguh bersih & tiada plak...
therosputih said…
white rose
bercahaya sangat smpai doktor takleh nak wat keje kan....ahaks...

takleh nak kenyit2 ah, kang terjelepuk doktor tuh, habis gigi lain kena tarah...

sblm ni, kalau request nak cuci gigi, msti doktor cakap tak perlu lg, tp ari tu, nak jugak merasa...takdelah best mana pun, biasa je....pasni takmo dah cuci...tak de beza pun...
siti ika said…
ala, jelesnya.. aku pun nak main mata ngan doktor gak.

hensem tak dia? hehehehe
therosputih said…
siti zulaika
hihihi...tak sempat nak tgk ensem ke tak, pakai mask....tp pemakaian dia, sangat kemas...hensem kot...leh apply jadik bapa mertua...ekekeke

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing