Monday, December 6, 2010

my mother vs tikus

Views
alkisah dua tiga menjak sejak hujan je memanjang nih, rumah aku nih dah jadik lubuk tikus la plak, yelah, umah tepi kawasan utan, pastu kat situ, bila hujan memanjang, air bertakung, mesti byk umah2 tikus ni ditenggelami air...nak buek camno, depa bukan ada adun ka, menteri ka nak tulung...

gambar amek dari google

so, umah aku lah yang menjadi mangsa...mak aku apa lagi...bising sana bising sini...kawasan yang paling kena berjaga2 adalah, kawasan dapur, kerana di situlah lubuk makanan kedua2 spesis sama ada spesis manusia atau spesis tikus ini...sangatla berbahaya...silap ari bulan, ada wakil dari umah nih masuk sepital sebab termakan atau terminum air kencing tikus....huish...bisa bawak maut tuh...so, langkah2 keselamatan sangatlah ketat...

every morning, mak aku akan lap sume bahagian dapur, takde makanan terdedah, biarpun terdedah sket, terus buang...sume kasik tutup kedap2...pastu pasang perangkap tikus, dah byk ekor dah tertangkap, sume mak aku kasik kucing2 aku makan...dasat kan kucing umah nih, tuan umah yang tangkap tikus utk dia, bukan dia yang tangkap...huh...bela kucing apa la ini mcm...

nak dijadikan cite, pas beberapa ekor kawan dia mati, tikus2 yang ada nih, mengamuk la pulak...habis sume plastik dia gigit, sabun mandi pun jadik mangsa, marah tol aku...latest, dia bleh terbalikkan periuk ikan rebus mak aku...hah...mak aku apa lagi, mengamuk betul dia...
kau bunuh kawan aku yer, siapla kau manusia-kata ketua tikus


aku ni sendirik naik nympah sama tikus2 nih, kalau dia bersih takpe lah jugak, masalahnya, dia tu kotor, bawak seribu satu penyakit...kalau dia mcm si ratatouille ni takpelah jugak, 10 ekor pun aku sanggup bela...dahla pembersih, pandai masak lak tuh...hikhikhik...silap ari bulan, aku suh dia masakkan utk aku...hahaha
notakaki : nak kena belajar tiup seruling ah mcm ni, nak halau tikus punya pasal

6 comments:

mekchu said...

baik2 tau ngan tikus ni.. pembawa penyakit.. tp pelik kan kenapa org bela adik beradik tikus - hasmter..

therosputih said...

mekchu
tu ah, bahaya ngan tikus nih...tak suke tikus!!! hamster comel sket kot, ahaks...tp ttp bau busuk!!!heee...

white rose said...

uih, bahaya la...

tikus ni ade perasaan bilamana ade manusia tak sukakan dia...dia bole tau...

so, mende2 yg dia dah gigit tu, buang laaa...
bahaya...

therosputih said...

white rose
mmg sangat bahaya...hakhak...tu yang dia sengaja memporak perandakan almost sume benda kat dapur tuh...mende2 yang dia gigit tuh, sume dah buang...nasib plastik tupperware leh tukar ganti...kalau tak, habissss sume bekas plastik kat dapur...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
kita ada tetikus aje..itupaun untuk pc dan notebook

therosputih said...

brutalsolo
salam
tikus tu takpa, tak kencing merata dan tak gigit orang...