semakan keputusan temuduga gst keluaran ipta

okeh, pada sume graduan pendidikan yang pegi interview utk sesi 1-4hb november 2010, dah boleh check dah keputusan masing2, boleh klik kat sini, pada yang berjaya, tahniah aku ucapkan, pada yang tak berjaya, aku dgr cite, bulan disember ni, dia bukak lagi, nnti isi semula eh...aku doakan dipermudahkan segala urusan korang sume...

korang nak tau satu cite tak...cite ni aku tak pernah cite kat public, cukup sekadar hanya aku dan kpm je yang tahu...tp ari ni, aku terpanggil utk menceritakannya...

aku dapat senat bulan jun 2010 lagi, sebagai graduan pendidikan ipta, aku pernah pegi interview kpm sesi 2-5hb ogos 2010, yang ni interview pertama aku, kebanyakan kawan2 aku pun dapat, nak dijadikan cerita, aku gagal interview nih...sedih? entah...aku tatau perasaan aku time tuh, sangat bercampur baur, yang penting, aku tak sedih pun sebab gagal interview tu, cuma aku sedih bab lain...yang tu, biarlah aku ngan mereka yang terdekat sahaja tahu psl tu...yang aku nak share benda lain...

lebih kurang 2 bulan selepas interview tu, result berjaya atau tidak diumumkan...aku awal2 lagi dah dapat rasa yang aku tak dapat, bukan sebab aku ni keturunan nujum pak belalang ke apa ke, tp sebab ada cerita di sebalik nya...

tak sampai sebulan selepas interview tuh, aku dapat panggilan dari pihak kpm,

kpm : hello, boleh saya bercakap dengan saudari nurul ain?
aku : saya
kpm : saya encik **** dari kpm, berhubung dgn permohonan gst saudari, borang maklumat calon awak kat mana?
aku : ada ngan saya (dgn penuh yakin)
kpm : kenapa tak bagi?
aku : ek...saya dah sertakan sekali dgn sijil berkaitan, tp panel temuduga saya tu pulangkan balik dkt saya, saya ingatkan mmg tak payah hantar
kpm : panel berapa ye?
aku : panel *
kpm : mcm mana ni ek...pihak kami tak boleh nak proses permohonan awak
aku : mmm...apa yang perlu saya buat?
kpm : mcm ni lah, awak faks kan pada saya borang tu, saya try buat apa yang termampu
aku : faks ke mana ye?
kpm : ni nombornya **-********, nnti awak telefon saya balik
aku : okay...mmm...boleh saya tanya sesuatu?
kpm : apa dia?
aku : apa akan jadi lps ni eh?
kpm : terus terang saya cakap, saya hanya boleh buat apa yang saya termampu, sbb ni bukan salah awak, mungkin ada salah faham sedikit...tp kebiasaannya, kalau ada masalah mcm ni, mmg susah sketlah...
aku : susah nak dapat lah kan?
kpm : lebih kuranglah
aku : okaylah kalau mcm tu, terima kasih ye encik...
kpm : sama2, kalau tak dapat, cuba lagi tau
aku : baik2...

so, dari hari tu lagi aku dah dapat rasakan sesuatu...pastu plak, mlm tu, aku mimpi aneh...bangun pagi, aku dgn yakin nya jawab, aku tak dapat, bila aku cite kat encek leo, dia bising2 la suh aku doa dapat, jangan cakap yang bukan2...taaak...aku tak cakap bukan2...aku ada sebab tersendiri utk berkata demikian...

bila tiba hari tau result, aku tak dapat...mengesahkan lagi apa yang telah aku rasa sebelum tu...aku tak sedih pun sbb tak dapat, aku yakin, allah tu lebih mengetahui ttg segalanya...cuma aku sedih satu je, mereka di sekeliling tak memahami apa yang aku mahu pada waktu itu...smpai hari ni, aku masih lagi tertanya2, salah aku ke? aku masih lagi tak berpuas hati...

syukur alhamdulillah, utk itvw kali kedua, aku berjaya...terima kasih kat encek leo, sbb dia banyak bersusah-payah sebab aku dengan bangganya menyusahkan hidup dia...

kesimpulan yang dapat aku nyatakan dari entry nih, kehidupan ini punya banyak perencah...kalau rasa lemah, cepat2...bangun dan kuatkan diri sendiri...kalau masih rasa lemah, cepat2 cari mereka yang dapat membantu diri kita...allah sentiasa memerhatikan umatnya...

notakaki : hidup ini tidakkan terhenti selagi allah cakap teruskan perjalananmu...

Comments

siti ika said…
oo.. begitu al kisahnya. hehe. aku x tu la nak apply lagi sekali ke x. macam nak trus je keje kat UM ni sambil smbung blaja. apepun, tahniah ye.
therosputih said…
siti zulaika
kalau nak apply, leh je apply, bukan kena bayar pun kan...tp kalau nak stay kat um tu okey jugak, bleh sambung belajar...nnti kalau aku nak sambung belaja kat um, lehla aku carik kau eh...=) thanks for the wish...keep in touch eh...
mekchu said…
tu dia.. tahniah la dari mekchu :0

(sib baik bukan pnggilan hangit kan)
Enh Ear said…
oooooooowwwwhhh... nak o pajng lagi blh?
hihihi...

tak pelah.. janji ko slmat.. ahks..

blh tak aku nak ketuk ko ngn sendukk..
kihkihkih
therosputih said…
mekchu
time kasih sesangat...nak jadi mcm mekchu lah...hehehe...

enhear
pasai po nak ketuk aku ngan sonduk lak nih?
~sunflower~ said…
suke dengan n3 therosputih ni, sebab n3 dia buat saya juga bersemangat untuk teruskan kehidupan walaupun terlalu banyak dugaan... tp yg paling penting sekali suker sangat dengan statement
"kalau rasa lemah, cepat2...bangun dan kuatkan diri sendiri...kalau masih rasa lemah, cepat2 cari mereka yang dapat membantu diri kita...allah sentiasa memerhatikan umatnya..."

kini giliran sunflower lak untuk berjuang seperti beliau.. congret ekkk
therosputih said…
sunflower
thanks for the wish...tak sangka ada org suka ngan ayat itu...hehe...thanks sekali lagi...

aku menulis berdasarkan apa yang aku rasa, aku lihat, dan aku faham...takde kena mengena ngan sesiapa...

sama2lah kita teruskan perjuangan ini...kalau hari ni kita rasa lemah, ingatlah, ada lagi insan yang lebih lemah dari kita...
ina said…
hai..agak2 bila tau result penempatan plak ye?
therosputih said…
ina
result penempatan? hmmmm...aku tak de pakwe kat kpm lah, kalau tak, leh tanya2 dia...tettttt...

aku pun tatau la weih...
ina said…
hoho baiklah
therosputih said…
ina
wokeh...sama2la kita doa byk2 eh...
Anonymous said…
Hi..Kamu tahu tak bila penempatan??
therosputih said…
anonymous
hi...taktau lah exactly bila, dgr2 cite paling awal bulan jan, takpun feb, maybe after tahun baru cina...

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing