Sunday, December 5, 2010

mengidam

Views
satu petang yang dingin, ari2 ujan, mmg mendinginkan...tetibe je aku rasa tekak aku ni perlukan sesuatu yang termasuk dlm kategori sangat masam...setakat masam2 biasa nih, aku takmo hokeh...

pas mundar mandir sendirian kat dapur, tetibe teringat kat satu pokok belimbing buluh tepi umah, aku tgk smlm, lebat jugak buahnya...apa lagi, laju je kaki aku nak ke sana...tp takut kena marah ngan mak aku lak...tanya dia dulu,

aku : mak, boleh tak nak makan buah belimbing tu?
mak : hah?? masam lah...
aku : tau, nak makan jugak, boleh?
mak : kalau boleh telan, gi lah amek..

hahaha...kebenaran telah diperoleh, laju je aku amek, sanggup redah ujan, semata2 nak makan, amek tak banyak, tiga bijik je, basuh2, potong bulat2, letak dlm mangkuk, letak gula sket, garam sket, cuka sket....hurmmmm....heaven nyer...

thanks to encek google

ginilah ropa buah belimbing tuh, rasa dia....perghhhh...terangkat habes masam dia...huh...aku makan smpai menjilat2 jari...dahla time aku ngah terangkat makan tuh, ada sorg makcik singgah umah, terkejut dia tgk aku makan buah nih...yelah, dia cakap, masam sangat, mkn mcm tu plak tuh, tak sanggup dia...hahaha...inilah aku, sangat gila ngan benda masam...sape y kenal aku, dah arif sangat dah, tahap kemasaman aku ni sgt tinggi...pastu plak, mmg kegemaran aku lah masam2 nih...hmmm....sodap....

buah belimbing nih, sedap kalau dibuat gulai ikan, mak aku selalu masukkan buah ni kalau ada la kan...tp aku? hmmm...bantai makan mcm tu jer...huahuahua...nnti nak gi cilok lagik, nak makan lagik...


notakaki : ibu2 mengandung, jgn terpengaruh ngan entry nih plak eh...kot tetibe jatuh hati, mengidam nak makan jugak...hihihi...tp buah nih, mmg sedap woooo...

2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
buat gua lapo ptg ptg ni

therosputih said...

brutalsolo
salam jugak...kalau lapo, apo laei...set appointment bila, gua belanja lu...hehehe