aku alergik

tak habis2 aku ni ngan alergik...ari ni gi kelas, ada org tegur...
dia : amboi, dah pandai pakai blusher ke, byk dah berubah kau ni...
aku dlm ati, ha...blusher?since when lak aku pakai nih...
aku : wei...ni bukan pakai blusher la, aku alergik, makan apa tah smlm, gatal2 jadi muka aku, tu y merah ni, lagipun, kalau pakai blusher sekalipun, takkan sampai atas idung kot aku bantai pakai..

ha...tgk...ari ni dahla first day kelas, dalam kelas, tgn kanan sibuk menyalin nota, tangan kiri tergaru sana, tergaru sini, mcm apa dah aku ni...nak kata mcm beruk kena belacan, takdelah plak gatal2 satu badan, tp syukur jugak, nnti lagi haru rasanya idup nih...paling tak leh blah, bila balik bilik, aku citela kat my new roomate utk sem ni,
aku : hishh...gatalnye lah muka ni, tak tertahan2 rasanya, ikutkan ati, nak je garu sepuas2 ati, tp tahan je lah, takut nnti berparut muka ni duk syok sgt menggaru.
roomate : kenape nye?
aku : ni ha, alergik ngan makanan kot, makan apa tah smpai jadi mcm ni...merah2 ni...gatal2
roomate : oh...alergik ke, ingatkan pakai blusher dah td, terfikir gak, rasanya nmpak pakai bedak biasa je kan
aku : ???? (blusher?)

hadushh....takkan sume org tgk aku ingat aku pakai blusher kot, mungkin aku patut letak kat dahi besar2 kot, aku tengah alergik baru org tau bahawasanya aku tak pakai blusher kan...hmmmm...
mcm ni ke?

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now