satu je?

usha sket blog sendiri, walaupun tak de lah best mane blog sendiri compare ngan teman2 lain, malu ah nak duk same2...tp takpelah, masa ngah usha tuh, terpandangla label, tgk label nyampah, (hehehe)...ada 1 entry je?mcm tak pecaya, padahal dalam sehari, rasanya byk benda y aku nympah, agaknya, aku mls nak ikut ati sgt kot kan, sini meh, aku nak cite...

1. jadual bus
masa mula-mula naik bus, sekali pakcik bus tu jenis y aku tak bape nak berkenan, dia ckp, bus hanya bergerak jam 10, masa aku naik tu 10.42, hairan+pelik, nape bus ni tak gerak2 lagi kan, selalu tak mcm tu, aku ada kelas kul 10, ingat first kelas nak tunjuk imej baik, dtg kelas awal, sekali pakcik tu bising kata kitorg ni tak peka ngan jadual bus yang baru di mana bus hanya akan bergerak setiap 20 minit, iaitu sebagai contoh, bus start gerak kul 7.20, pastu 7.40, pastu 8.00, begitulah sampai pukul 11 agaknya kalau tak salah aku, hadui...mana la aku tau, dahla baru smpai kampus smlm, ubah jadual bus mcm ni plak, kalu aku ni pelajar baru, takpe gak, sbb dah ada pemberitahuan kan...haishh...geram2...

2. tahun akhir
pelik2...bila dah masuk thn akhir ni, sume org berubah kan, tak kisahla, asalkan perubahan itu membawa kebaikan...kes ni, aku takdelah geram sgt, tp bila ingat balik kata2 dia, perghh...dia ni, tak sayang mulut langsung, penampilan berubah dah, tp perangai, mulut makin dasat, kitorg ckp2 psl baju kurung, aku ni bolehla jahit baju kurung, ckp2 ngan member aku ni, tak reti jahit, cakap2 pasal nak alter baju, dr besar nak kecikkan...

dia : alah, senang je, gi anta kedai, 5 hengget je
kwn aku : 5 hengget?iskhh...bukan ke susah tu...?
dia : kau ni, mmg reti pakai je lah, pe susah, bukak balik jahitan baju tu, pastu potong sket, jahit je lah, ellehai... (aku da lupa ayat dia mcm mana, rasa2nya mcm ni dah)
aku : (dlm ati..iskh dia ni...)

sbnrnya, kalau diikutkan pengalaman aku, tak mungkin tukang jahit amek upah rm5 je untuk alter baju, sbb alter baju=mcm nak buat baju baru, sbb byk benda nak kena buat, leceh, jadi, dia pandai2 je ckp rm5 tu, maybe kat umah dia, tukang jahit tu mmg amek upah sikit je kot, tak tau lah tu kan, tp terkilan sgt ngan cara dia ckp...kenapa tak boleh nak cakap leklok, aku tak suke ckp lagu tu ngan sape2 unless aku B.E.N.C.I. gile ngan org tu...dia benci member aku ke? taktau2...

3. masam muka
la hai, ni apa masalah awak ni, kita dah berselisih bahu byk kali dah, nak naik tangga, turun tangga, tangga tu pun bukan besar mana pun, kalau 3 orang berdiri sederet mcm tu pun da tak muat, jadi, tak mustahillah kalau awak tak nampak saya kan, awak ni menyampah ngan saya ke ape, atau awak rasa awak tak layak nak tegur orang y tak bape nak pandai mcm awak, awak jaga status ek? oklah kalau mcm tu, mungkin saya tak layak untuk ditegur oleh awak, apatah lagi untuk diajak bebual...takmungkin2...

byk agi kalau nak kira, tapi takpelah, nak jaga apa org panggil, jaga hati pihak2 tertentu, better diamkan je certain2 things tu...diam2...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now