Tuesday, July 21, 2009

saya tak suka!

Views
tgk ni, hbs botak, gondol je bukit, pokok2 kena tebang

masa on the way nak gi alamanda, lalu la kawasan antara putrajaya - serdang ni, ternampak la sblh jalan, hah?mana habis pokok?berani manusia bersikap kejam ngan pokok2 ini?kejam2....aku tak suka!!geram3...gondol dah bukit, baru bbrapa bulan lps tgk penuh lg pokok, selang bape lama sikit, dah jadi mcm ni...apa nak jadi ni, kesian la kat bumi kita, lapisan ozon dah la semakin sakit, kenapa manusia tak pernah nak ambil berat ngan alam kita, kenapa2?

mmgla ada sesetengah antara kita y amek berat ngan alam, tp mcm mana ngan sstengah antara kita yang lain?janganlah asyik mengejar kemajuan, smpai lupa ciptaan tuhan y lain...berapa lama masa diambil utk pokok mmbesar, akar2 dia nak mencengkam tanah...nnti kalau jadi banjir lumpur, sape y kita nak salahkan...nnti kalau jadi tanah runtuh, sape y kita nak salahkan, kita ni asyik mencari sape y nak dipersalahkan, kenapa kita tak pernah nak salahkan diri sendiri di atas kerelaan kita untuk tunduk pd kemajuan smpai melupakan kepentingan alam....

kesian alam menangis tiada siapa yang tahu...

No comments: