jika berlaku sesuatu

pernahkah anda terfikir tentang sesuatu berkaitan perancangan, apakah yang akan berlaku sekiranya terjadi sebegini atau sebegitu di tengah2 jalan?hushhh...apa rancangan anda seterusnya?apakah langkah terbaik untuk mengatasinya?pendek kata, bermacam2 idea mahupuan keluhan yang bisa beratur untuk dikeluarkan sama ada di atas kertas atau sekadar jeritan di angin lalu?

ini cerita aku....
menurut perancangan masa depan ala2 seorang puteri, aku ingin hidup bersama kau, putera ku seorang, melayari istana kita, meneruskan pentadbiran turun temurun, dan perbesarkan lagi pengaruh terhadap mana-mana kawasan yang masih ada, sebarkan kekuasaan kita, sebarkan kekayaan kita, tp itu jika dan hanya jika puteri bersama putera nya, ternyata kini permaisuri negara putera seakan ingin menentang, menaikkan bendera ingin menandingi puteri menyebarkan pengaruh yang ada, jadi di sini, apa yang bisa puteri lakukan, maka, di sini dapat kita lihat konflik demi konflik yang timbul2 tenggelam, antaranya, mungkinkah

cukup sampai di sini wahai putera
atau
mari kita sama2 teguhkan kuasa kita
atau
apa2 ajelah yang korang nak fikir

moral of the story, aku ngantuk ah nak study psl history, ye lah, sejarah hidup dia, sejarah beb, S.E.J.A.R.A.H....hahaha...aku dan sejarah, sebenarnya dah lama bergaduh, pendek kata, panjang kata, aku dan sejarah tak pernah baik, gaduh2, masam2 muka selalu...

hei...entry y paling mengarut pernah aku tulis, kenapa ni, cuba cite...
aku tensen nak kena bace2 nih, bukan subjek aku, suh aku mengira la lagi baguih...

notakaki:puteri, putera, mahupun permaisuri di atas tidak merujuk kepada mana2 puteri, putera, atau permaisuri yang masih hidup mahupun telah meninggal dunia, sekadar rekaan hasil imaginasi hudus seorang yang sangat tidak suke membace seseuatu bacaan yang dipanggil sejarah...

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing

over a year now