pengalaman bersalinkan alia - part 4 (last part)

baca part 1, part 2 dan part 3

sambil2 borak ngan mak aku mengenai jumlah baby yang lahir pagi nya tuh, tgk jam...dah kul 8 pagi...satgi, kul 8.30, turn aku plak...sekalik...kul 8.15, prof nik sekali lagi masuk, dan katanya ready2 nak bawak aku masuk labor room dah...mak aih...cepatnya...sambil2 dia siapkan borang, mak aku tanya la bape lama amek masa untuk siap proses bersalin...katanya, 40-45 minit...maksudnya, sambil2 kau ngah layan citer hindustan 3 jam tuh, dia dah siap operate dan sambut 3 baby dah...

oleh sebab badan aku nih lemah spesel case sket, aku terpaksa guna ubat bius yang mahal sket, jarang digunakan di hospital, dan perlu extra charges la...okay sajalah kan, angguk2 aje lah...siap pakai menatang apa tah yang tutup2 rambut tuh, pastu bukak sume baju, pakai baju dia je...nurse tu pun datangla tolak aku, maka, mula lah saat untuk aku menggigil bagai, dahla sejuk...campur ngan cuak lagi tu...tapi sempat lagi tengok kiri kanan, keadaan sekeliling, ye lah...amek kesempatan la kan, bukan senang nak masuk bilik bersalin nih...

masuk bilik bedah...ooo...macam ni rupanya...cahaya kemain terang, sakit mata aku...aku kena pindah katil, pastu selesakan diri, doktor yang handle ubat bius pun datang, dia suh aku mengucap, selawat, baca fatihah, pastu ulang balik selawatnya...

yang aku sedar, aku sempat mengucap, selawat, pastu baca fatihah, tapi tak sempat habis...aku dah pengsan...

sedar2 walaupun masih khayal2...aku rasa sejuk sangat2 sampai menggigil2...pastu rasa sakit sangat2 kat bahagian bawah perut, ari2 tu...seriously sangat sakit kat ari2...aku sempat raba perut, dah leper dah sket...pusing kiri, aku nampak ada baby hulu2 tangan kanan dia ke atas...owh...itu anak aku...pastu ada nurse tu cakap kat aku, ni anak awak...aku sempat tanya, boy ke girl...dia cakap, awak taktau anak awak girl ke boy? baby girl...dalam ati aku, macam mana aku nak tau baby aku boy ke girl, dalam perut dulu, pernah scan sekali untuk tahu jantina, tp sampai ke sudah tak nampak, doktor pun taktau...

pastu aku disorong keluar bilik bersalin, dibawa ke wad sementara...masa keluar tu, aku nampak family aku...aku sempat senyum je...pastu aku pengsan lagi sekali...

fresh from the oven

kecik2 lagi dah tunjuk gaya tidur takleh dibedung

syukur alhamdulillah di atas kurniaanmu ya tuhan
inilah dia tanda cinta kami

notakaki : nanti nak story cerita lepas bersalin plak, jenuh la korang nak membacanya

Comments

nadia farahida said…
omeynyaaaaa aliaaa :)
oo kira jantina dia betul2 suprise masa lahir la ye akak baru tau? bestnyaaaaa.
Sue Bee said…
keluar ikut tingkap rupanya..apa pon janji mommy and baby sihat..
Cik Puan said…
sakit mesti hilang bile tengok muke baby tu kan dear...
Anonymous said…
Tanda cinta ain n dia. Dil
therosputih said…
nadia
haah, sampai ke sudah taktau jantina...pemalu alia nih...
therosputih said…
sue bee
tingkap pun tingkaplah kan, janji baby sihat2...
therosputih said…
cik azlyzah
hilang tak hilang, rasa jugak...hahaha...tapi terubat bila tgk baby...
JaSSNaNi said…
alhamdullillah.. syukur.. alia sangat cumel.. :) teringat kat fiyya.. :)
therosputih said…
kak jassnani
sama la kita, bila ain tgk fiyya, teringat kat alia...pastu berangan, bila la gamaknya dapat jumpa akak dan fiyya...
JaSSNaNi said…
teringin gak akak nak jumpa ain dan baby alia yg cumel tu... ain kat mana skrg? tak terbang jauh dah kan?
Cik Puan said…
Hahhhhh...terubat jugak...bahagiaaaaaaaaaaaa nye bile tengok muke baby kite..bile lah cik dapat rase sume tu....
Syamimi Saad said…
begitu la lahirnya seorang hamba Allah dimukabumi yang indah ini.. =)
comelnya bby..nmpk debab..

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing