musim orang kahwin

last weekend, i follow my sister pegi kenduri kawin jiran dia...haha...susah jugak kalau duk umah perumahan, pastu kita lak tak kenal jiran, mula ah, pegi kenduri kawin, mamai2 carik muka yang kita familiar...aih...susah2...

tapi mmg takde solution dah, siangnya keje, takkan nak berjalan umah jiran malam2, satu sebab mmg konpem2 malam dah penat, seharian tempat keje, kedua, mcm tak bape manis je duk umah org malam2, bukan ada hal penting mana pun, cuma nak bertegur sapa je...buang karan tol lah...kita yang pegi pun dah tak bape nak manis dah, umah jiran yang kita lepak2 tu laaaaagi tak bape nak manis...so, sebab tu lah masyarakat zaman sekarang ni, boleh kira ngan jari yang kenal jiran sebelah umah...

so, the best time that kita ada adalah hujung minggu, tu pun kalau kita tak balik kampung...aih...perantauan sungguh...

okeh, berbalik pada tujuan utama aku tulis hentry nih, ari tu, pegi kenduri kawin satu jiran nih, dia sambut 2 pasangan sebenarnya, anak laki ngan anak pmpuan dia, buat kat hall tuh...huhu...sangatla mahal kan wedding nih...jakun kejap aku sbb this is my first time attend kenduri kawin y buat kat hall...

smpai2 kat dewan, setelah 2 kali pusing carik parking, aku dilanda keterujaan yang sangat dasat...tema bollywood beb...wow!!! upenya keluarga pengantin nih, keturunan mamak mami...perghhh...terasa ada kat mumbai jap aku...harharhar

sume kerabat dia pakai baju stail bollywood tuh, kitorg yang pangkat setakat jiran tak kenal jiran nih pakai baju kurung biasa jer...hehehe...dah terang2an kami bukan sedara mereka kan...

makanan yang dihidangkan, of course lah nasi kandar...hoho...aku tak bape nak makan sket ah nasi kandar nih, kurengggg sket...tp balun jer...

pengantin aka menantu perempuan

sedikit terkilan sbb tak dapat nak hamek gmbar dua2 pasangan pengantin sbb dorg sangat bizi, dan aku pun sangat bizi ngan izhar, jalan sana jalan sini...ngan org hiruk pikuk nya, takutla budak kecik nih kena langgar kan...

pas gi kenduri kawin, singgah kedai mas jap...hahaha...yang ni aku suke...bukan le ada duit manyak2 mau beli mas pun, saje, singgah kejap usha harga kerongsang emas, hohoho...sangat terkejut, mahal beb...paling murah ada pun rm600++...hmmm...terbantut perasaan nak berangan ada kerongsang emas...

alang2 dah kat kedai mas, apa lagi...usha cencen lah...hahahaha...bestnye kalu ada org bagi i cencen emas smpai penuh2 jari nih...huh...pastu duk umah, goyang kaki jer...sekalik penyamun datang, potong ana punya jari...huhu...tak dapek nak gigit jari lagi...

dapat satu tray cencen nih...huh...terbang2 aku


notakaki : keje tadak, duit tadak, emas pun tadak

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing