Wednesday, November 17, 2010

salam aidil adha

Views
sebelum aku mengarut lebih lanjut, aku nak wish selamat hari raya aidil adha kepada semua umat islam yang ada di atas muka bumi ni, tak kisahla, pada yang masih ada, bakal ada, dan yang telah tiada terutama sekali arwah atuk dan nenek sebelah mak tercintaku...

sebak kejap sbb tetibe teringat kenangan bersama arwah atuk masa aku kecik2...tidur sesama atas pangkin...ohh...semua itu, tinggal kenangan saje...ngan arwah nenek, aku tak sempat nak ingat pape sbb arwah meninggal sebab batuk berdarah mase aku umur 9 bulan lagi...tapi takpe, ttp aku sayang...

*
*
*

credit to google for this picture

raya aji tahun ni, aku duk rumah je, tak ikut mak ayah aku tolong2 makcik pape yang patut sbb dengar kata, dia korban 2 ekor lembu, so, ramaila sanak sedara yang join...adakah aku ni termasuk dlm kategori pemalas aka kera sumbang?? hahaha...takde lah, bukanlah pemalas hokeh, aku ada keje nak dibuat kat umah, tu y pass keje potong2 daging lembu, masak memasak kat mak ngan adik serta kakak aku...

raya aji ni, tak memerlukan kita untuk menyambutnya secara besar2an, cukup atau lebih afdal jika disambut secara sederhana, sbb yang penting bukan cara menyambutnya, tapi cara kita menghayati maksud di sebalik pengorbanan dan keinsafan kita pada si pencipta...kalau korbankan 10 ekor unta sekali pun, tapi hati, mulut serta tingkahlaku masuk dlm kategori sadis, maka tak guna jugak kan...jadi, tingkatkan prestasi kurangkan kontroversi...

notakaki : apa rancangan korang hari ni?

No comments: