Monday, November 1, 2010

musim tengkujuh bermula

Views
aku rasa semalam, sah lah bermula musim tengkujuh bagi kawasan pantai timur utk tahun 2010...

semalam, hujan turun, sangat lebat, sejak sblm subuh smpaila ke hari ini, non stop...kalau berenti pun, hujan still turun, cuma gerimis2 mengundang gitu...

aku da pelik da, kenapa hujan tak berenti nih, hujan nikmat sebab kelantan menang bola ke? mungkin jugak...tapi bila tgk, air dah keluar2 longkang da ni, eh...cuak pulak...kesian kat arnab, tak perasan kawasan dia dah naik air, nasib tak lemas arnab aku...kalau tak arwah...mati aku nak menjawab kat adik aku...pastu aku baru teringat, oooo...dah nak hujung tahun, apa lagi kalau bukan musim tengkujuh, banjir2...bah...mengapa bah kau berubah mengapa bah...

hari ni, sekor kucing aku ditemui mati...owh tidaakkkk...aku tatau kenapa, masih ingat lagi kat putih? ha...putihla yang mati...kesian...aku dah banyak kali kurung dia bersama ngan kucing2 y lain, tp sbb dia kecik, senang aje nak bolos...aku pun tatau lobang mana yang dia bleh bolos...

abg aku cakap putih mati sbb sejuk sangat kot...logik tak? yelah, tetibe je dia mati, nak kata kena langgar ngan kete, mak aku menafikan sekeras2nya...so...apa lagik penjelasan yang ada? aku sepanjang 2 hari ni pun menderita sebab sejuk sangat...apatah lagi si putih kecik tuh...

notakaki : siap ah kucing dalam kurungan, aku nak letak warmer utk kalian...biar mak aku mengamuk2 smpai bertukar jadik incredible hulk...aku tak kesah...

3 comments:

white rose said...

lorr...INNALILLAH kat si putih tu...

kesiannye...
mesti comei kan tucin tu...

sharida shariman said...

salam terjah...huhu..best belog kamu..utara pun tgh dilanda ujan jgk..huhu

therosputih said...

white rose
comei la jugak, ada gaya cam tuan dia...eh...patutla terangkat bakul ni, ai angkat sendirik upenya...kuikuikui

sharida shariman
salam diterjah...thanks2...tu ah..dgr berita, da kena pindah2 dah sedara kat utara nuh...