Saturday, November 27, 2010

sejadah corak babi

Views
ari ni mood nak membaca, jadik banyakla page yang aku lawati dan baca ini hari...sangat gumbira rasanya membuat perkara yang berfaedah nih...pastu, terfikir, lagik berfaedah kalau bace paper kan...boleh tau isu semasa...so, bacala...sekali hah...terus tertarik perhatian aku...hehehe...

tajuk pun dah kencang, apatah lagi isunya...aku terbaca kat myMetro psl isu nih, pada yang tak pernah terbaca dan tgk gmbar ni, korg tgk la sendiri, aku tatau nak cakap apa...

penat aku tenung gmbar ni cari mana corak yang dimaksudkan, punyalah tenung bahagian tgh sejadah tuh, sampai ke sudah tak jumpa, alih2, aku tergerak ati nak tgk jari telunjuk model kita nih...huh...okeh2...aku dah nampak dah...

sengaja aku bulatkan satu contoh, supaya senang nampak


disebabkan pengetahuan agama aku sendiri pun cetek, aku tak berani lah nak mengomen pape, tp berdasarkan pembacaan aku, ada dua versi...

versi pertama menganggap ini adalah salah satu usaha mereka yang memusuhi agama islam, jadik, kita sebagai umat islam, hendaklah tahu di mana hak2 kita

versi kedua menganggap yang ianya hanyalah satu kebetulan semata-mata, mungkin perekanya nampak seni, tp org lain nampak benda lain, mmg mcm tu lah kan, seni ni adalah abstrak, jadi, mereka menyarankan umat islam utk tidak mudah melenting

korang mcm mana?

notakaki : aku pakai sejadah corak geometri, senang...tak tertukar mana atas mana bawah...

2 comments:

Cik Ya-Alif-Nun said...

aku prefer pilih sejdh xde cork dr yg cork n warne warni...
smyg bleh jd x kusyuk...

therosputih said...

cik ya alif nun
aminnnnn...