kakiku yang makin mengembang

petang semalam, sambil manja2 lepak2 ngan mak aku atas tangga umah, sambil ngadap pokok bunga yang takde bunga, ada daun je...heran aku, nape tak dipanggil pokok daun je...terpandangla sama kedua belah kaki aku yang comel tulus mulus tuh...*muntah ijau

mak : eh eh...dah kembang dah kakinya
aku : mana2? sambil telek kaki aku

cuba la untuk angkat sket kaki kasik nampak clear keseluruhan kakinya...dan dan kau nyah...sentap mak nengoknya...

aku : uwaaa...kaki dah gemok...macam kaki gajah dah..
mak : hahaha

nah, hamek kau kaki gajah

psss...gambar tu aku cilok dari sini

notakaki : mak mertua aku cakap, orang mengandung...pakai apa pun tak lawa dah...hukhukhuk

*tengah bersedih di atas kekembangan kaki yang meruntun kalbu

Comments

Gimi said…
haha...kak, Gimi tak yang tak pregnant pun dah kaki gajah, kalau dah kawin nanti kaki dinosaur la jawabnye...
JaSSNaNi said…
Assalamualaikum...
>> ubat tahan sakit camne tu? epidural kot yg di maksudkan oleh awk kan... epidural tu ubat tahan sakit untuk bersalin... biasanya epidural tu di beri oleh doktor swasta je.. kalau doktor kerajaan tak bagi.. sbb ubat tu mahal.. kalau swasta sekali inject rm500 gak harga dia.. kalau kat spital kerajaan.. sakit ke apa, dia soh kita tahan je.. lepas tu kalau operate dia kasi gak sbb operate kena tahan sakit.. so dia akan kasi epidural tu.. sbb epidural tu sejenis ubat larangan yg bukan suka2 hati leh guna simply2.. pada erti kata lain.. steroid lah.. so awak akan faham kalau sebut steroid kan.. :) hehehe..
>> pada pendapat saya.. bersalin normal lebih elok.. daripada operate.. so jika di beri awak pilihan.. sila lah pilih bersalin normal ye.. sbb bersalin normal sakitnya sblm bersalin je.. lepas tu after few hours awak dah boleh jalan bangun dah bergerak.. kalau bersalin operate plak.. awak tak sakit sblm bersalin.. tapi sakitnya selepas bersalin.. bukan sehari.. bukan 2 hari.. malah berhari2 sakitnya baru baik.. so sila lah pilih bersalin normal ye jika di beri pilihan.. :) insyaALLAH.. kalau apa2 awak nak tahu lagi.. jangan segan tanya... kalau yg saya tau nak jawab.. saya jawabkan.. sbb saya pun dah ada 2 pengalaman bersalin normal.. dan 2 pengalaman bersalin oprate.. :) mungkin ada info2 yg boleh di share.. :)
Emi said…
Hahaha...lawak ej ayatnya. Dah kembang mcm gajah..
ayut said…
alahaiiii...kaki gajah pulak...adehhh..tp ayut pnh dgr org mengandung sexy tau...hihihi :p
nnt jg blik bdn pasni ea :)
adyna AB said…
jap je tue ain... tapi kdg2 kaki lebam misi marah jugak hehehe
ida =) said…
eh3... ada je org yang mengandung lawa. hihihi
therosputih said…
gimi
huk alahai...dinosor terus kau bagi dik...apalagi, malam2 bedungla kaki tu...orang tua2 cakap, tapi akak tak pernah buat pun gitu...
therosputih said…
kak jassnani
time kasih banyak2 akak di atas info itu...

kalau diberi pilihan untuk memilih, nak bersalin normal, tapi tu lah...berisiko katanya...
therosputih said…
emi
itulah gambaran simboliknya...hukhukhuk...kembang dah...
therosputih said…
ayut
dulu, ain pun cakap macam tu jugak, suka tgk orang ngandung sebab nampak comel dan seksi...

bila ngandung 4,5,6 bulan, hah...time tu comel je tgk orang ngandung, tp bila dah masuk 8,9 bulan...seksa dahla nengoknya...macam nak meletup je perotnya...
therosputih said…
kak adyna
hah? kaki lebam pun kena marah? adeh...camne nih...
therosputih said…
mama adam
yang pasti, orang ngandung yang lawa tu bukan ain la...hahaha...sebab tgk dalam cermin, mak aih...bisa berdarah idung...hahaha
Intan Akma said…
saya dulu suka tekan-tekan atas kaki time kaki mengembang cenggitu..suka tengok kaki tenggelam timbul ekeke
therosputih said…
intan akma
ada jugak tekan2 ni, tp takde pape lagi...mak cakap, lambat lagi nak beranak...tp taktaula jugak kan macam mana...
sementara je tu yang... ^_^ nanty baby dah keluar x der la lagi...
therosputih said…
farah waheda wahid
hope macam tu lah...kalau tak, nak kena beli selipar baru ni...hehehe
Syamimi Saad said…
erm..selalu kalau orng ngadung tak leh nak elak dari alami kaki bngkak ni kan..kalau kaki dah tersedia dbab, rupa mana agknya kan..hehe.. sya ni gmuk tang betis..

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing