Wednesday, January 16, 2013

owh abang posmen ku

Views
peringatan manja : sila abaikan tahap kegedikan yang ada dalam entry ini jika ada

baca tajuk entry pagi2 nih, mengucap panjang ayah aji ngan mak aji belakang umah, kuikuikui...sabar2...takde niat nak menggediks pun...tapi tetap terserlah tahap kegediksan yang ada...nak buek camno...

pertama sekali, aku nak ucap berbanyak2 terima kasih kepad semua posmen, khususnya posmen yang bekerja di kawasan umah aku ni sebab aku rasa, kerjanya sangatlah bagus...

credit to here for this picture

sape kat sini yang suka bila posmen datang rumah? mesti hampir semua baca soklan tu sambil hangguk2 pale kan tanda setuju....weih...sape tak suka bila dapat surat....lagi2 lah bertambah2 sukanya bila dapat surat cinta ka, surat dari kawan ka, dan yang seangkatan dengannya...kecuali yang dapat surat saman...cet...

credit to here for this picture

aku ni sebenarnya tengah bosan menunggu abg posmen kawasan aku nih datang umah...dah bape ari tak datang...takde surat untuk di hantar ke alamat ni kah? hukhukhuk...

aku suka dapat surat...tambah2 plak tengah tunggu parcel hasil rembatan melayang fulus online soping...wakaka...walaupun internet cukup2 makan je, sempat lagi tu soping...kuikuikui

notakaki : tunggu kelibat abg posmen macam tunggu pakwe datang je...menghitung...menunggu dan terus menunggu

terima kasih pos malaysia dan abg2 posmen sekalian

23 comments:

~emi~ said...

Hehe...besar jasanya abang2 posmen yg sanggup berpanas berhujan demi nak hantar surat n bungkusan kita. Setiap kali tengok posmen hantar surat time tgh panas or hujan, rasa sedih & sebak sgt.Hujan or panas, dorg tetap buat keje. Well, i treat every postman nicely. klu diorang pandang, sy senyum. Sebab my elder brother pn posmen jugak. SO sy tahu betapa penat mereka bekerja hantar surat. :)

ayut said...

suke dpt surat...ada sentimental value di situ..hihihi

Intan Akma said...

saya pon suka shopping!!!! suka giler main kelik kelik sampai tak sedar..huhu..kopak

Budak Kampung said...

suke sgt2 kot2 dptlucky draw ke, dri scrt admire ke

JaSSNaNi said...

cam kita lak lain.. tak suka posmen kat area umah ni.. kita dok tingkat 3, ade ke patut setiap kali surat berdaftar, dia letak je kad kuning yang kononnya kita tak de kat umah.. so kena kutip sendiri surat berdaftar tu kat cawangan pos terdekat.. aduhhhh.. setiap kali ooooo.. bukan sekali dua.. geram gak.. padahal kita ada kat umah.. lagi2 skrg tengah pantang.. nak gi mana kan.. dok umah je la.. datang ler atas umah kasi sign.. senang citer..

cik azLyzah⊙.☉ said...

wahahahhaaa...cik pon suke lah dgn abg posmen..dah lah nsemmmmmmm,,pas tuuuu suke hantar hadiah kat cik...cehhhhhhhhhhh (hadiah beli sendiri)

Farah Waheda Wahid said...

heee... jarang sekali nak jumpa abang posmen kerana... kerja kan? x ada kat rumah... surat or hadiah lain suka la...tapi surat cinta dari bank x suka...wakakakakaa....sebab nak kena bayar hutang...

Mama Adam said...

tq abg posmen

Cheq Kaq said...

cheqkaq skang suke abg pos laju!hahahahaha..kaki online shopping

adyna said...

besar btl jasa mereka..tp jgn baling2 brg sebab kdg2 dpt pos laju barang dah rosak :(

therosputih said...

emi
saya sayang pada semua posmen di malaysia nih...terima kasih semua...

therosputih said...

ayut
jom kita main2 hantar surat dua...

therosputih said...

intan akma
bahaya nih, takleh main klik2 sembarangan, kekgi kopak je memanjang...wakaka

therosputih said...

budak kampung
opsss....hehehe...setuju dengan kenyataan anda...hehehe

therosputih said...

kak jassnani
haah kan, tak berani la nak amek risiko panjat tinggi2 sekalik takde tuan...owh...

therosputih said...

cik azlyzah
hahaha...abg posmen yang hensem di kawasan anda? itu dah dikira sebagai bonus tambahan tuh...hahaha

therosputih said...

farah waheda wahid
hah, sama lah tu...yang tak suka dapat surat cinta dari jpj ka, polis ka, mahkamah ka..huish...mintak2 salah alamat...senang...hahaha

therosputih said...

mama adam
betul2...

therosputih said...

cheq kaq
ada persamaan antara kita di situ...hehehe

tak habis2 ngan soping...adeh...

therosputih said...

kak adyna
itu selalu sangat ain kena...kalau pos barang, memang berisiko besar...tp kalau setakat surat2 nih, campakla dari tingkat 3 sekalipun, takpe...sebab tak rosak pape...

ayut said...

ewahhh...nnt kite men blas kad raya ea..hihihi

Mimie Najib said...

saya pun suka tunggu posmen datang.. nak2 kalau ada bnda yang kita tgh tunggu..hehehe

mawar berduri said...

kadang2 tengok abang posmen hantar surat n kena hujan kesian jugak..tapi dah tugas nak buat macam mana kan..