Friday, January 18, 2013

ucaplah LA ILA HA ILLALLAH

Views
Kenapa kedua-dua bibir kita (atas dan bawah) tidak bergerak sewaktu kita mengucapkan Kalimah Syahadah LA ILA-HA ILLALLAH?

Ha, cuba try sebut LA ILA HA ILLALLAH...Kedua-dua bibir kita tak bergerak kan?

Kenapa??

Jawapannya: 
Itulah Rahmat Allah yang amat besar ke atas hamba hambaNya...
~Ini kerana seseorang yang didatangi Sakaratul Maut (nazak), tiada daya lagi utk menggerakkan seluruh tubuh kecuali LIDAH sahaja.. Maha Suci Allah..

hasil perkongsian rakan2 dari fb

notakaki : selamat hari jumaat semua

21 comments:

ayut said...

thanks share ain..bru tahu...

Intan Akma said...

subhanallah

cik azLyzah⊙.☉ said...

subahanAllah...

Cheq Kaq said...

A'aa kan..Maha Suci Allah

Farah Waheda Wahid said...

subhanAllah...

JaSSNaNi said...

betul tu.. memang tak bergerak.. subhanallah.. itu lah kebesaran allah..

adyna said...

btl la ain :)

Mama Adam said...

subhanallah... Maha suci ALlah

therosputih said...

ayut
itulah, ain pun baru nak perasan sume nih...

therosputih said...

intan akma
=)

therosputih said...

cik azlyzah
=)

therosputih said...

cheq kaq
besar sungguh nikmat yang dikurniakan...

therosputih said...

farah waheda wahid
=)

therosputih said...

kak jassnani
selama ni, kita duk sebut2 pun memang tak pernah nak amek tahu...sekarang ni dah tahu dah...=)

therosputih said...

kak adyna
terima kasih pada kawan2 yang share sume ni...

therosputih said...

mama adam
=)

Mama Adam said...

La ilahaillla Allah

Deqla manjew said...

SUBAHNALLAH.. baru terpikir lps baca entri ni.. trs sebut jugak tau.. thanks utk perkongsian ni dear.. :)

therosputih said...

mama adam
selawat dan zikirlah selalu, semoga menjadi peneman untuk kita semua..

therosputih said...

deqla manjew
kalau bukan ada kawan share kat fb, taktahu menahu jugakla pasal benda ni, syukurlah...dikongsi bersama kawan2 yang lain plak...

mawar berduri said...

thanks share..