Friday, June 7, 2013

burung untuk santapan

Views
pagi ni, ayah aku baru balik dari kedai, pi belikan menu pagi...tetibe je dia keluarkan sekor burung, yang aku taktau nama dia apa...yang aku tahu, burung ni boleh dimakan...
               
                     

korang tau apa nama burung nih?

ayah aku cakap burung tu kena langgar dek kete, so...nasib ayah aku jumpa, sempat la sembelih sebelum dia mati sia2 jadi bangkai...

                     

ari tu aku baru terasa nak makan puyuh, walhal aku tak penah2 pun makan puyuh dan tak berminat nak try menu2 eksotik seperti itik, puyuh, burung, kijang, dan yang seangkatan dengannya...sebab? hihihi...entahla...ikan haruan pun tekak aku tak boleh nak telan, inikan plak benda2 berdaging kaki dua, kaki empat nih...

burung tu dah selamat disembelih dah pun, tapi kompemla tak dimasak lagi...hihihi...sape la yang nak makan...ayah aku sorang je yang makan sume tuh...

notakaki : ari ni first time try daging kambing, erkkk...patutla rasa nak mengembek jer...hahahaha...mbeekkkkkk



6 comments:

Farah Waheda Wahid said...

kambing kalau masak kari kering memang awesome... tapi burung puyuh tu last makan masa kecik2 dulu...beli kat pasar malam... manis daging dia... burung puyuh goreng...

cik azLyzah⊙.☉ said...

alahai....tekak cik tak boleh nak telan mcm tu apatah lagi bile depan mate kene sembelih..jangan kan burung,ayam yang sembelih depan mate pon cik tak sanggup makan..kecuali ayam beli kat mall..hahhahaa

Mimie Najib said...

puyuh pernah juga rasa.tp masa tu kt umh bkal mther in law. xde isi. tak best. baik mkan aym..puas..hehe..
kalau burung ni lagi la..kembang tekak dgr nak mkan..xlalu..

Deqla Manjew said...

alahaii.. x sampai hati nk makan! kesian dia!

Intan Akma said...

sedap ker???

Tampawan said...

mati dalam iman hehehe