Sunday, June 2, 2013

frust menonggeng

Views
baru pas balik dari upacara makan2 kat rumah sedara...sadis beb...sadis...nak aku citer apa yang sadis? huh...meh sini aku ceritakan...

cadang nak gerak tengah hari, maka bersiaplah aku tengah ari tuh, huh...cuaca ari ni sangatlah terik...alia tidur, maka senang la aku nak buat kerja...iron baju bagai...

gerak dari umah sebelum zohor lagi...ingatkan jauh umahnya, sekalik...dalam 20 minit gitu dari umah, dah sampai...baru sampai, alia plak ngah sakan menyusu, kesian plak kat dia, tunggu la kejap dalam kete, sampaila dia dah habis menyusu...

nak cerita pasal makanan...macam2 ade kau...banyak plak tu lauknya...meh aku listkan...
1. nasi putih & nasi beriani
2. ayam masak merah
3. gulai kuning nangka muda
4. dalca
5. pajeri nanas
6. acar mentah pun ada unsur nanas
7. kari telur itik *kot

punyalah meriah lauknya...tapiiiii...tak mesra ibu menyusu langsung...wakakaka...disebabkan aku masih berpantang yangyangyok, maka...aku hanya amek lauk ayam masak merah sama itu karot yang ada dalam dalca je...waaaa....sedih aku...dahla gulai kuning nangka muda tuh, peberet aku sangat2...pajeri nanas? pun peberet jugak...acar mentah punnnnn peberet...habis tuh...tapi, bila ngenangkan alia, sanggupkan ajo...makan je lah apa2 yang boleh dimakan kan...

ayam masak merah dia sodap, tapi aku tak dapat nak menikmati kesedapannya hingga menjilat jari sebab alia dah bantai meraung, sebab sebelum tu, tuan rumah amek alih alia...manala budak tu nak duduk ngan orang yang dia tak kenal...makan nasi pun tak sompek den nak habiskan, jauh sekali minum ayor...adeh...minum air masak dalam kete nanti ajo lah...

sebelum nak berangkat balik, ada orang karaoke, aku lupa dah tajuk lagu tu...yang aku tau tu lagu rock, kumpulan kristal yang nyanyi, tapi brader tu nyanyi, dia bikin lagu itu sama macam lagu dangdut daa...dia punya lenggok suara, memang menjadi ah...

ni muka budak tak puas hati dengan panas, bising, dan ketidakkenali muka2 mereka yang ada di kenduri itu...
                                      

tidur pun dalam perasaan yang penuh tidak puashati...mencuka...

notakaki : dia punya mencuka tu sama macam mama dia bila mencuka...hahaha


8 comments:

Dhia Dirham said...

Hihi takde rezeki..takpe lain kali.

cik azLyzah⊙.☉ said...

alamakkkk...tak dapat lah mama alia melantakssss....ape boleh buat lah kan masih berpantangs..nanti habis pantang..hahhhhh melantaks lah mama alia pepuas eaaaa

Mimie Najib said...

haha..funny la alia ni..adeh..sian mama awak tau..kempunan nak mkan dgn penuh feeling.. :)

*susah juga kan bila xnak ngan orng ni.. kita nak minta tlng orng pun tkut..tkut meraung camtu..

Deqla Manjew said...

hahahhaa... telan air liur je la nmpknya ye...toksah nk verangan mkn sdp2 lagi tau..sabar byk2 ...nnti dah lps pantang bedal je smua...hihi

Deqla Manjew said...

hahahhaa... telan air liur je la nmpknya ye...toksah nk verangan mkn sdp2 lagi tau..sabar byk2 ...nnti dah lps pantang bedal je smua...hihi

Intan Akma said...

tak pela..yang penting baby tak sakit..kang bila dia da start meragam kita jugak yang sakit kan..

Tampawan said...

huishhh sedap gilooo...

Tampawan said...

asalkan dapat makan pun ok