Friday, January 14, 2011

ari ni cuti

Views
ohho...bila aku cakap ari ni cuti, ramai tanya aku
kau orang nogori ke?


adeh...den lupo eh esok nogori sombilan cuti, sambutan ulang tahun YDP...so, acanno...

memang aku suka cakap nogori sebab aku suka cakap nogori...amacam alasan aku, gempak kan?

hihihi...walaupun kadang2, bahasa nogori aku ke laut, tapi aku buek2 selambo jo, ah, den nak jugak cakap nogori, walaupun den penah kena warning ngan sorang kawan baik den, namo eh faizal, anak jati nogori, dia posan,
ekau cakap nogori baik2, kang aku ketuk palo ekau ha, buek punoh bahaso den jo

tang ketuk palo den tu, den sajo jo tambah ngan songajo, buek gompak namonya eh...

ari ni cuti, memang ari ni cuti, sobabnyo eh, den duk kat pantai timur...ops...sobolum tuh, den kena tukar bahaso, kalau tak, abeh den kena halau ngan sultan den...

ari ni ari jumaat, cuti, keda2 pun pakat tutup belako ari ni, payoh nak beli bare, jabat poh pung tutup, aku baru ingat nok pos bare, kena tunggu ari sabtu baru dia bukok balik...jadi, bilo aku oyak ari ni cuti, tok semestinya negeri sembile jah hok cuti, kelate, teganu, kedoh pun cuti jugok...pah tu, lagu mano weih? tau dah ko aku ore mano? aku malah ah nok oyak banyok2 kali, kek agi gak, ore kato aku nyohor aku ore kelate, padahal aku tok sero gapo2 pun, janji aku anak mok ayoh aku, ada surat beranok, ada kad nale, habih cerito, bulih wak mitok kijo...sene...eh...aku oyak doh ko aku ore mano saknih? hallla...baru nak wak supraih gitu...tok jadi doh la...tok kuriyos dohla ore putih panggil...bo bo lah tu kecek gini nyah, sero po gapo doh aku nih...tune balik lidoh...tettttt...

notakaki : den nak koba ni, den suko cakap nogori, den punyo suko la eh, ado ekau pedulik ko samo den sobonarnyo eh?

8 comments:

tehateha said...

ganu cuti, ganu cuti...tapi tade ape nk wat,,boringnyeee...bukak2 mate tros on9...hmmmm...

beeha ben said...

wohohoi! cuti??

Yasminhamid said...

hari ahad baru cuti... huaaaaa...

white rose said...

hahahaha...

"kad nale" tu sedap didengar...
hahaha...

suke2 dengar orang kecek klate nih...

miahahaha...

therosputih said...

tehateha
tak sempat basuh muka dulu ke? agagaga

therosputih said...

beeha ben
a'ah, cuti dan 'cuti'

therosputih said...

yasminhamid
sabo kak sabo...mcm ada nada ketidaksabaran menanti hari ahad je bunyik tuh...hehehe

therosputih said...

white rose
hehehe...kada nale...

suka dgr? ada paham ka? hehehe