genap sudah setahun satu hari

adeh...tak pasal2 kena tambah sehari belakang tuh, kalu tak cun je sebut genap setahun...sume sbb semalam, tak sempat nak bermanja2an ngan tenet, pastu bila time nak manja2, aku lupa nak hupdate...adeh adeh adeh...3kali adeh...

nak tau apa yang genap setahun satu ari?

tanggal 18januari 2010 yang lalu, aku telah mendaftarkan diri sebagai seorang guru pelatih di salah sebuah sekolah di alor gajah, melaka...sekolah pertama yang menjadi mangsa bulianku atau lebih tepat jika aku cakap aku yang menjadi mangsa bulian di situ

praktikal selama 12minggu persekolah, cuti tak termasuk hokeh...banyak pengalaman yang aku dapat, paling takleh lupa, akak2 vouge seperjuangan, hehehe...aku suka kawan ngan mereka sbb dorang suka bg nasihat kat aku...semalam, birthday sorang akak vouge nih...aku wish je kat dia, tp dlm ati...akak ingat lagi tak kat budak nama ain yang selalu kacau akak pagi2..?

owh...aku rindukan gelak tawa mereka sebenarnya, dgn loghat nogori nye...aih...senamrobik, menari bagai dlm bilik guru...hahaha...anak murid takde, berani la kau buat...kwang3...

walaupun tempoh praktikal kat situ banyak meninggalkan kenangan seram ngeri kat aku, tp sume tu dah jadi part of my life dah, takleh nak buat2 taknak ingat, sbb dah masuk, save dah pun dlm data pale otak aku nih...ceh...

students? huh...mls gile aku nak ingat, yang baik2, yang bagus2, best sangat utk diingati, tp bila part tak best, ajak aku gaduh, nak lawan aku bagai, yang mengandung, yang kantoi ngan bahan lucah, video lucah, dan mcm2 lagi...tak hingin utk aku ingat...

time nak kena observe, hoho...perasaan berdebar tuh, dikongsi ngan sorang gstt kat situ, digelak bagai oleh dia...haha...sume tu, indah jugak...tersenyum aku sorang2...

setelah sekian lama, tak lama lagi, aku bakal menjebakkan ada ke perkataan mcm ni? hehehe diri sekali lagi dalam kancah pendidikan, dlm dunia persekolahan....ya allah, hope pengalaman praktikal tak menghantui aku, sangatla tak best...hope dunia pekerjaan kali ni adalah dunia terbaik buat aku...

waduh...perlu ke terlalu berdrama lingga di sini? hehehe...mode tidak keruan bagai menguasai jari jemari ini...betapa aku sangat fobia nak jadi cikgu sebenarnya...


aku time praktikal
ada gaya cikgu ke?


notakaki : view aku terhadap profession perguruan berubah habis slps menjadi cikgu praktikal, dan aku sbnrnya masih fobia

Comments

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing