Thursday, January 6, 2011

pengalaman di plant nursery

Views
aku tak pernah pegi plant nursery sepanjang-panjang aku hidup atas muka bumi ni, masa duk muka buku, siap ada ladang bagai lagi...

saje je nak share ngan pembaca sekalian, ini kan pengalaman pertama aku, so, harus ke atas aku utk cerita kat sini...


sangat tak terjaga, heran aku...mcm mana la nak maju

silap ari bulan, pusat pembiakan nyamuk aedes nih, report sama bapak aku suh ambush karang...

nasib baik ada orkid lawa2


khas utk follower aku, orked putih...ngeee
terharu tak ngan aku? okeh ain!!!jangan nak perasan!!


lagak mcm ngintai orang duk mandi
duk terbongkok2 amek gambar nih, kalu ada dslr, huh...
mau duk berejam kat sini pun aku sanggup

last sekali, gaya anak dara lepak kat pangkin...bapak tak senonoh...mak aku punya pasalla nih, candid sebab aku yang suruh hahaha


alkisah, mak aku ni suka tanam bunga, yang aku herannya, takde bunga pun, daun je banyak...alah...sekarang ni kan tanam pokok hiasan tuh, keladi la, macam2...huh...tak minatnya aku, aku suka bunga, tp aku tak suka tanam bunga, sebab aku cakap kat mak aku, membazir je, baik tanam sayur, leh makan dan aku mmg penanam sayur organik pun kat umah nih...

so, ptg semalam, ayah aku wat balik pokok hiasan baru, ate...pasunya plak tak cukup, laju je aku ajak mak aku beli pasu, tapi mak la yang bayar eh...ngeee ciri2 anak tak bape nak solehah bagus...hei...aku tak keje lagi, takleh la nak mewah2 ye mak...

berbijik2 pasu gaklah yang mak aku beli, alasan dia, jarang nak kuar datang beli pasu ni, alang2 kuar, beli le banyak2 terus yelah mak, beli lah, janji mak suka, mak tenang2 tanam bunga...

notakaki : mak...esok teman orang pegi beli benang lak eh...hehehe

2 comments:

white rose said...

rajin btul mak ko menanam ni...

akak sblm keje ni, rajin sesangat...
mcm2 jenis bunga...

lps keje, semuanya lost...

therosputih said...

white rose
rajin la jugak, mak cakap, anak2 bukan ada kat umah pun, sunyi...cakapla ngan pokok...