Monday, January 3, 2011

bila kemas, esok, sepah balik

Views
dengan ini, bangganya nak bgtau, adik aku dah tolong kemas bilik kami...kami? yelah, aku share bilik ngan dia sebenarnya takut tidur sorang2

bilik aku, kompem2la sume barang kait2 aku, manik2 aku, kain2 bagai...ah...pendek kata, byk gile barang...dan semua tu, mana boleh disimpan kemas2 dalam kotak, kalau tak, kompem aku tatau mana nak cekau barang itu apabila diperlukan...

dah sangat biasa dah ngan situasi bila kita nak sesuatu tu, mak aih, penat cari, peluh sampai ke betis, belum tentu jumpa, tp bila taknak, jalan pun sampai tersepak2 dah

alkisah

2,3 ari ni, adik aku wat operasi kemas bilik, habis sume barang aku disusunnya...benang2 sume masuk dalam kotak...ohh...sayu hati aku tgk koleksi benang aku disumbat dalam kotak ngengade tol aku ni

so, sekarang ni, bilik kami sangat bersih, tersusun semua...terlalu kemas, sampaikan pintu bilik tak tutup2, saje nak announce dalam diam kat mak ayah aku betapa bilik kami ini sangat kemas

dan nak dijadikan cerita, hari ni, bila aku nak mengait...mana benang itam aku ni? oooo...dalam kotak ni...benang merah mana? hah...mana ni..selongkar sana, selongkar sini, upenya dalam kotak yang sama ngan benang itam itu tadi...ceh...

moral of the story : ahh...benang2 ni takleh simpan kemas2 sangat mcm simpan buku...susah...

maka, aku telah menyepahkan sedikit bilik yang kemas itu tadi...kwang3...

notakaki : saje nak promote adik aku rajin...aku kan kakak yang baik...tetttt...aku tipu

5 comments:

white rose said...

kakakaka...

kau kan kakak yg baik hatinye...

letak laa dlm 1 kotak yg besar...
pastu letak kotal2 kecil dlm kotak besar tu...
susun mengikut kaler...

kan senang...

Fyzal said...

hari ni kemas, esok sepah.. itu perkara biasa yang saya hadapi.. hehehe..

therosputih said...

white rose
alah...baik la sangat...
hihihi...satu kotak besar tu just utk 2,3 kaler je muat...lagipun rasa tak best tgk dia tersusun gitu...wakaka...
ni yang nak beli lemari tingkat2 utk bebenang i...hihihi

fyzal
hihihi...ada jugak yang sama spesis ngan i...heheheeh

s1t1 2uL41k4 said...

kakak mithali. haha

therosputih said...

siti zulaika
aku amek yang belakang tu je, thali...kakak yang bertali...