Tuesday, October 19, 2010

popia oh popia

Views
since dalam bulan pose lagi aku kempunan bebenor ngan popia nih...tp susah nak dapat, aku boleh terima la kalau dlm bulan pose susah nak dapat sbb sape la y nak makan popia nih...sama level ngan pisang goreng...kalau kat tempat aku nih, huh...jenuhla nak mencarik, pendek kata habis minyak kete setangki pun belum tentu jumpa...alkisahnya, buat sendirik je lah kat umah...teringat zaman belajar, ari2 ada pisang goreng...

pastu, ari tu mase kuar gi pasaraya ngan mak ayah aku, aku tetibe nak beli sengkuang, ayah aku tanya la nak buat apa, laju aku jawab, nak makan popia, padahal mmg aku tak terlintas pun nak buat, sbb aku ngidam popia kat satu tempat nih, dulu kedai dia tepi stadium, pastu pindah ke mana tah, aku nak popia tuh...tp mana la nak dapat...pastu laju je ayah aku suh mak aku beli taugeh dan segala bagai yang diperlukan utk buat inti dia...aku dlm ati, alamak...kena buat betul2 la nih eh popia? mati aku...

pastu semalam, tup2, jadikle popia nye, aih...serius lama dah family aku tak buat popia, seingat2 aku, last mase aku kecik2 lagi, umur dalam 5, 6 tahun...lama tuh...upenya aku mahir lagi gulung2 popia nih...hehehe...tak sangka...kombang lobang idung chekk...


so, inilah dia rupa popia yang dah siap digoreng...

rupa tak shanteq sebab aku tak jaga dapur, duk tgk tv punya pasal


yang ni simpan dlm freezer, esok nak makan, hamek dan goreng...
keje anak dara zaman terkini
cepat dan mudah

huhu....td petang, mak aku dah habiskan stok popia, dia dah goreng sumenya, dan aku dah bantai hampir separuh...huh...kenyang!!!

notakaki : bila nak buat popia lagi...aku nak makan popia!!!


2 comments:

enhear said...

kawan ku yg suka mengidam....
jeng jeng jeng...

therosputih said...

coreection!!bukan suka mengidam tapi BANYAK mengidam...