Wednesday, May 15, 2013

cuaca panas

Views
                     

ya allah ya tuhanku, engkau rahmatilah kami semua, berilah kami kelapangan dan kesejahteraan yang berkekalan, lindungilah kami semua dari kepanasan dunia, dan berikanlah kami keselesaan seperti berada di syurgamu...ya allah ya tuhanku...sesungguhnya setiap yang berlaku ini datangnya daripada mu dan kepada mu jualah aku memohon segalanya...ampunilah dosa2 yang telah dan sedang kami lakukan ini...sesungguhnya kami ini hamba yang ingkar...ampunilah dosa2 kami...amin....

aku tengok banyak gak yang share status kat fb betapa cuaca 2,3 ari ni sangatlah panas...bahangnya terasa dalam rumah...bukak kipas pun macam takde pape je, angin panas je rasa...nak2 pulak umah aku sekarang ni, betul2 tepi pantas...memang terbaik ah bahang dia...perghhh...duduk umah plak, sume tingkap, pintu tutup...mana angin nak keluar, mana angin nak masuk...nak bukak tingkap, jiran plak asik lalu lalang sebelah umah, mengundang bahaya tu namanya...nak bukak pintu plak, bukan aje mengundang jiran yang ntah pape, tapi mengundang hanjing dopan umah ni plak...dehla...terkurung ku di dalam ni...paling kesian kat alia la...meragam la dibuatnya sbb keadaan tak selesa kan...ikutkan ati, nak je pi mandikan dia 2,3 kali sehari, tapi takut nanti bahaya plak untuk dia...hmmmm...serba salah aku dibuatnya...

semalam, kami tidur bukak kipas no 1, nak bukak no 2,3 takut bahaya kat alia, sejuk dada dia plak kan...tapi masa aku nak bagi susu kat dia kul 12 tuh, perasan, alia kebasahan kot dengan peluh sendiri...huk alahai...kesian anak mama...terus aku up kan kipas, jadik no 2...sampai ke pagi...tu pun alia still peluh2 lagi...alahai...sabar eh sayang...

notakaki : silap ari bulan, aku beli aircond jugak nanti...sape nak sponsor aku? angkat tangan pleaseeee....=)

11 comments:

Intan Akma said...

saya dr masa dlm pantang memang kipas no. 3, xkira siang malam..tak tahan lah..baby pulak elok je tdo hehe..

Deqla Manjew said...

yela.. syok la sape ada ekon kat umah... kita ni berkipas pun rasa gak panasnya.. siap tekan 3! mmg bahang kan skng...tdo bukak baju habis citer! kohkoh..

psstt.. semlm terpaksa mandi mlm sbb pns punye psl.. ni baru kat dunia kan.. camne lak kat sana? hurm...

cik azLyzah⊙.☉ said...

betul tu dear...panas sangat ni.Ade ekon pon tetap terase panas nye..MIL cik pon bising...Panas je cuaca semenjak dua menjak ne..Tapi semalam mendung pulak..tah nape panas semacam je...

Mimie Najib said...

sian nya alia.. cuaca sekarang mmng sangat panas.. malam tadi sy sampai sakit kpla..nak tido pun kena mndi dulu.. betapa kuatkan azab panas tu..

therosputih said...

intan
ain ni pulak mmg penyejuk dah orangnya, alia plak jenis yang takleh panas langsung...

therosputih said...

deqla
itukah...dlm panas2 ni, insaf jap...

therosputih said...

cik
bumi ni dah tua...ozon dah nipis...

therosputih said...

mimie
ain pun...mandi gak before tido, hangat sgt...

cik azLyzah⊙.☉ said...

2lah...kene kurangkan penggunaan letrik neeee

mawar berduri said...

sejak akhir2 nie mmg cuaca agak panas..ble demam ase..

Adie Ikah Akmal Rahimin said...

beli lah oi ekon....