Sunday, May 19, 2013

pemandangan ngilu di petang hari

Views
hari ni, hari yang sungguh bertuah sebab aku nak perkenalkan kalian ngan hanjing2 yang bermastautin tetap di depan rumah aku nih...penat dah wei halau, tapi dia buat2 telinga kuali, dia boleh buat derkkkk je wei...silap ari bulan, aku plak yang dia gigit sebagai tanda nak halau aku keluar dari kawasan dia...boleh macam tu? huh...

inilah dia 'keluarga bahagia' yang aku sokmo duk komplen tuh...
oppsss...yang besar tu, si hitam putih tuh bukan mak hanjing2 sekalian tuh, tapi...errr...kalau tak silap aku, susur galur keluarganya mengatakan dia adalah kakak sulung hanjing2 itu...mak hanjing tuh pegi mana tah time aku amek gambar nih...

cer perati betoi2 dalam gambar kat atas tuh, ada makhluk kaler merah...aku taktau la mana dorang curik, tu kalau nak tau, makhluk merah itu adalah spender merah cap calvin klein kepunyaan mamat sabah mana la, yang pasti...bukan angkara aku...tak kuasa nyah mak nak buat ilmu pengasih pakai sepender itu...nan hado aje...

see...the disaster yang dorang telah buat...huh...laman depan umah aku dah jadi taman permainan dorang da...tiap2 ari aku perhati mesti dorang akan hangkut menan baru dari rumah jiran2 pastu lambak kat depan rumah aku...sebab tu lah masa ari pertama aku sampai sini ari tu, tak pasal2 dorang gonggong bawak lari sebelah selipar, dorang ingat selipar ni mainan yang paling best di abad ini gamaknya...

penat aku lilau2 carik mak hanjing tuh, pergi 'memburu' kot...tinggalkan anaknya pada si 'pengasuh' hitam putih tuh...huh...

notakaki : kawan2 nak datang umah aku pun tak boleh, sebab takut anjing punya pasal...korang ada tips yang selamat dan mesra alam tak untuk halau anjing2 nih?


10 comments:

Mimie Najib said...

knapa tak mengadu je pada pihak yang berkenaan? yela anjing kan..risau juga kalau dah bnyak2 di apa-apakan kita pula nanti..

therosputih said...

mimie
ni pun dah kena angkut dah ni...yang peliknya, bila dorang dtg nak operasi...sume hilang...pandai plak dorang nyorok...

Mimie Najib said...

oo..yeke.. anjing2 tu dapat bau kut ada orang nak angkut dorang tu..hehe

therosputih said...

mimie
tu lah...mcm tau2 je...

Deqla Manjew said...

owhhh.. pndai main sembunyik... umah deqla pun ada anjing liar gak..tp anjing yg baik..dia x kaco org..yg peliknya org lak kaco dia.. kesian tgk..

cik azLyzah⊙.☉ said...

alahaiiiii...kalau dok numpang halaman owang..pastuih geget perompak tak pe jugak...ne siap curik spnder owang....eeeeeeee...hahahahaa

mawar berduri said...

hahaha..pndai lak anjing tu bersembunyi..

Intan Akma said...

hahaha..xboleh blah statement hanjing tu adalah kakak sulung nya hahaha..lawok2

Intan Akma said...

lagi satu confius..nape ngilu pulak tajuk nye ek?hehe

otai87 said...

ko mintak je majlis datang tembak.. hahaha.. kalau kt ums dulu, durg panggil dbkk tembak.. tapi maikn tembak, makin banyak pulak.. hahaha.. tak pun lepas halau, ko balut pagar ko dengan dawai kecik tu.. dawai yang kite salu wat lapik kalau nk buat bbq tu.. die xleh masuk.. try la.. aku memang dengan anjing2 ni mcm da biase kat ums.. hahahaha