Monday, May 6, 2013

tazkirah maghrib

Views
sekadar untuk renungan bersama

demam pilihanraya dah tamat to those yang menang, tapi pada yang kalah..demam tak kebah2...itu utnuk mereka yang menjadi calon...tapi untuk kita yang bukan calon, tapi sekadar penyokong di belakang tabir nih...cuba tanya pada diri sendiri...

berapa banyak dosa yang telah aku lakukan sepanjang pilihanraya ini?


1. berapa banyakkah berita atau isu yang telah aku kongsi atau share kat fb atau kat mana2 medium sosial? sejauh manakah kebenaran isu tersebut? kalau benar tak pe lah lagi, tapi kalau palsu macam mana? tak pasal2 dah sebar fitnah...

2. ada tak aku kutuk sesape ahli politik? tau kan dosa kutuk orang kan? jadi...dah kutuk2 tu, dah minta maaf dengan orang yang korang kutuk tu?

3. bila jumpa dengan orang yang berlainan parti politik, apa tindakan aku? memusuhi? memutuskan silaturahim? atau membenci...ya allah...besar dosanya memusuhi, memutuskan silaturahim dan membenci saudara sesama islam...

renung2kan...

notakaki : nak tengok apa yang telah dijanjikan semasa berkempen tu dilaksanakan atau tak...a

9 comments:

Intan Akma said...

er??????saya idak ler sampai cenggitu..mengundi pon baru first time..ahli politik pon xbrape kenal..tau muka tak tau nama..haha terok kan

Mimie Najib said...

sampai pengumumam keputusan yng ada pun, masih ada lagi yng tak puashati..dok ngutuk sana sini..kalau kat fb jgn ckap la, smpai tak sanggup nak buka.. erm.. adalah lebih baik jgn dgn sengaja buat cerita yang tk pasti..kang free2 dapat dosa..

Deqla Manjew said...

kat fb mmg hangat la psl PRU ni.. x abis2 dok kutuk2.. padahal xde bukti sahih nak tabur fitnah or sebaliknya tu.. ish.. mcm2 la...

therosputih said...

intan
yb memang macam tu sifat dia kot...hahaha...time nak mengundi je penuh ngan muka2 yb bertanding...adoiainyapun...

therosputih said...

mimie
itulah...senang sangat nak buat dosa kan...astaghfirullahalzim..

therosputih said...

deqla
syiok sangat mengutuk sampai lupa tungtangtungtang dosa masuk...

Mimie Najib said...

senang buat dosa tanpa kita sedar kadang tu.. mngkin mereka2 yang begitu terlalu taksub kut.. berharap kan sesuatu yang tak di jangka..

mawar berduri said...

saya x berminat amik taw psl politik..hehe..baca n senyap jer...

cik azLyzah⊙.☉ said...

buat mase ne tak de lagi nak kutuk2 ..cume cik replay je tetx mereka yang dah melampau kat fb...kasi nasihat sikit...hihihih