malam yang panjang

bangun pagi ni, rasa cam ada urat terkehel jer...kenapa?

semalam...dengan selamatnya dan bangganya sampai ke tanah semenanjung, syukur alhamdulillah...tapi ko...anak aku jadik star of the flight...memang terbaik ah...kenapa? dia bantai nangis sekuat2 atinya...dengan mak2nya sekali rasa cam nak nangis...

mana taknya...masa before naik flight tu, alia dah ngantok2 nak tidur dah...pastu kat airport...mana kau nak dapat condition SUNYI dan TENANG tu, dah memang tingtong sana pengumuman, tingtong sini pengumuman lagik...apalagi...terus dia nangis mengamuk tanda protes nak tidur tak dapat...sampaikan abang imigresen tu pun suh aku pi duduk, sakit telinga gamaknya dengar suara anak menangis...mintak hampun la encek2 imigresen sekalian...i wish i yang menangis itu, not her...

sampai lcct, sekali lagi jadik star of the airport plus flight plak, awat tak nya...masa nak scan tuh, kakak polis ambek dia sbb nak *raba2 aku, dia apa lagi...tengok orang yang dia tak kenal, terus dia meraung macam aku nak tinggalkan dia kat kakat polis tuh...ceh...tuhan punya tahu betapa gundahnya hati aku nih...adeh...

masa nak naik second flight of the day, alia once again dia dah tidur, tapi terjaga sebab bunyik announcement...terencatla sekejap ketiduran dia tuh...masa tu mood dia okay lagi...tunggu selepas setengah jam...hamek kau...bayangkan...aku kat depan sekali, dengan anak tengah meraung2 gitu, sume mata tertumpu kat arah aku...walaweih...

pastu ada sorang makcik nih, pangkat nenek la kalau untuk alia kan...dia suh aku pi tukar pampers alia, pastu bagi susu sama alia...bila aku refuse untuk buat sume tu, and keep on calming her using my own style, makcik tu terus buat muka dan maybe kutuk aku kot, sebab refused her advice...actually, aku respect dia sebab willing nak tolong ibu muda yang cantik lagi comel *pengsanmuntahhijau ni nak uruskan anak...BUT  aku tahu alia bukan nak sume tu, aku baru je tukar pampers dia sebelum tu, dan baru je pas susukan dia...tak mungkin sebab tak selesa dengan pampers, jauh sama sekali sebab lapar...i know my daughter...nak je aku cakap gitu, tapi sebab aku time tu ngah terjelepok di atas wheel chair, maka aku diamkan aje...

lepas aku tepuk2 alia for a while walaupun masa aku tepuk2 tu dia keep on meraung, tapi tak lama la...pastu terus dia lena...see...i've told you, i know my daughter...i know she just want to sleep, bukan eebab pampers, bukan sebab lapar...

nasibla ada sorang kakak cantik ngan anaknya, umur setahun setengah, aira namanya...faham situasi aku macam mana...have a nice chat and sharing ideas with her...

                     

perghhh...dugaan sungguh...aku punyala risau takut alia tak selesa naik flight, takut dia sakit telinga ke apa kan...sekalik, i should add on bunyik2 bising announcement dan bunyik2 kapal terbang tu jugakla in my list...

notakaki : pagi ni, badan alia panas je...risau aku, takut dia demam...alia...be strong mu dear...mama tahu anak mama kuat...

Comments

Syamimi Saad said…
sampai macam tu sekali alia mengamuk ye..
mommyfiqa said…
kesiannya alia..
Cik Puan said…
xian nye alia...sangat2 tak slesa dengan keadaan sekeliling..be strong aliaaaaa....macam mama alia jugakkk....walaupon auntie tak penah jumpe tapi auntie tahu mama alia kuat... ;D
Unknown said…
alia x biasa tu dgn suasana mcm tu.. mau tak mengamok kann...
Four Squared said…
haduyai alia.......jgn nangis2 erk
:(
Intan Akma said…
nanti bila dah biasa ulang alik dah lali la kot..kesian baby
Tampawan said…
mesti sakit badan kan hehhehe

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing