Friday, May 17, 2013

gaji oh gaji

Views
terkekek2 aku gelak baca kartun yang dishare oleh kawan2 fb...mana dorang dapat pun aku tak tau...


takdak unsur2 politik di sini...take it as a joke...

esok nak pi bandar uruskan kereta...servis kereta la beb *baca : duit nak terbang la tu...punyala lama tak servis, sepanjang aku takdak kat sabah, sepanjang tu jugakla idok diservis, bunyik enjin tu dah macam apa je, kalah rimau mengaum...kesian kat buah hati aku nih...

dahla tiket flight balik semenanjung cuti sekolah akhir bulan ni ak beli lagi...owh...nak pitam rase...hahaha...sume benda nak pakai duit kan...nak buat macam mana...

kadang2 kalau kita duk hitung sangat penggunaan duit pun tak ke mana jugak...jadik, sentiasa amal jimat cermat untuk kepentingan masa depan...

nak ajar alia menabung sejak kecil la gini, nanti dah banyak duit alia, bolehla mama pinjam...hahaha

notakaki : gaji sendiri pun dah nak kena potong...huh...bersyukurla masih ada gaji, kannnn...alhamdulillah...

18 comments:

fardiyah said...

hahahah..klaka je..

cik azLyzah⊙.☉ said...

hahahaaa....alahhhhh mama alia ne nak pinjam2 duet pulak..tak dapat lah alia beli gule2..kehkehkehhh

mawar berduri said...

hahaha...kesian ada lawak pun ada..

husna zahidi said...

bila pikir pasal duit nih kan kak, selamanya x pernah cukup..=(

Adie Ikah Akmal Rahimin said...

balik akhir bulan ni ke???

JaSSNaNi said...

Balik sini cuti skolah ujong bulan ni yer? Jom jumpa nak? Hmmmm teringin nak jumpa gomol2 alia... Mak alia tak mau gomol..

therosputih said...

fardiyah
memang kelakar...

therosputih said...

cik
alia...kalau nak gula2, sila pau antie cik yer...

therosputih said...

mawar
nasib badan gamaknya...

therosputih said...

husna
sebab tu la duit2 ni sume godaan dan cobaan...

therosputih said...

adie
yup...

therosputih said...

kak nani
macam mana nak jumpa tu...teringin jugak nih...oh fiyya...

Deqla Manjew said...

HAHAHAHA... lawak sinis namanya ni...

cik azLyzah⊙.☉ said...

boleh2..datang lah pau cik kat sini kalau beraniiiiii :P :P :P

Mimie Najib said...

kalau kita fkir duit je, boleh naik gila..asik tak ckup.. =)
sy gji sebulan hnya Rm877..buat hitung2 tinggal bape je..nak shopping pun tak lepas..tapi buat biasa je.. tak nak fkir sngt..takut nti 24jam asik ingt duit.. =)

Intan Akma said...

Mimie Najib: Haip confidential tuh..hehe (versi org HR)

Intan Akma said...

biaselah sume org kate tak cukuo duit even yg dah kaya pon ckp xckp duit..masing-masing ada kehendak..1 kehendak dipenuhi dtg lagi kehendak baru...hmmm..selamat beramal ;D

Mimie Najib said...

intan akma :
-gji orng kje mcm sy ni normal la gitu.. tnya kawan2 lain pun sama.. so dah tak kisah.. kecuali la kop besar2 & hebat2.. =)
mmng bnda ni sulit..cuma nak berkongsi je..supaya kita jgn terlalu memikirkannya..tu je.. :)