Sunday, May 19, 2013

memasak dengan serba kekurangan

Views
ini menu malam kami...opsss...alia tak pandai makan lagi...

                     
                               sawi goreng + paprik ayam therosputih style

serius...dah lama gile tak masak, nasibla skill memasak tu ada lagi...walaupun takdela setaraf dengan menu hotel, tapi bolehla masuk peringkat 1 masterchef...peringkat 2, 3, 4 belum tentu lagi...kuikuikui...janji boleh dimakan sudah...

sambil2 masak sambil2 jenguk tengok alia...perghhh...dasat gile, dahla aku nih tak boleh nak bergerak pantas macam orang lain...penuh kekurangan...actually, ari ni sangat lapar sebab tadi pagi makan roti canai je, padtu tengah ari makan roti, perut melayu mana tahan beb kalau dah seharian tak jumpa nasik...tu yang gigih jugakla masak...masuk dapur tengok apa yang ada, itulah yang aku bantai masak...sedap tak sedap belakang kita, yang penting ikhlas...wakakaka....kalau dah lapar tu kan, batu pun telan....

tido malam ni ngah perut booncit ke atas kekenyangan...syukur terima kasih ya allah di atas rezeki yang telah engkau berikan kepada kami semua...

notakaki : kemengantukan sampaikan tak larat nak carik mana la enset aku nih menyorok...

9 comments:

Dhia Dirham said...

Alhamdullillah... Rezeki tu. ;)

therosputih said...

dhia
tu lah, syukur sesangat...

Mimie Najib said...

alhmdulillah..sekurang2nya masih ada rezeki lagi untuk dimakan kan.. =)

*saya kalau dah tak tahu nak masak apa, goreng ikan bilis je..jnji dapat mkan..hehehe

therosputih said...

mimie
ada ikan bilis tapi mls nk kunyah...wakaka...boleh ke gitu...hihihi

Deqla Manjew said...

xpe... yg tu pun dah alhamdulillah...rezeki.. =)

cik azLyzah⊙.☉ said...

eeeiiii...cik lapo2 tahap gorilazzzz pon tak sanggup makan batu giloooooo..hhahahaa

mawar berduri said...

sedap tu..lama x jamah masakan mcm nie..

Intan Akma said...

rajin jugak ler tu nak masuk dapur..hehe..kalau saya tapau dah ;D

Mimie Najib said...

malas nk kunyah? adeh, kalau dah tahap tu tak dapat nak nolong..hehehe