di sebalik pru13

sana sini orang duk cakap pasal pru13, macam2 pendapat...sume pendapat anda, aku hormati...tapi sebelum nak lempar pendapat atau pandangan, kena berpaksikan kepada teras agama dan tauhid islamiah...

aku copy dari status sorang kawan dari fb, sekadar untuk renungan bersama...


Status di bawah hampir sama dgn apa yg saya rasa..saya copy paste dr wall seseorang..yg saya rasa, hak mengundi itu di tangan kite sndr, pilihlah calon dan parti mana yg kita nak utk teruskan pemerintahan 5thn akan dtg..itu hak dan tanggungjawab masing2..cuma berserah kepada Dia yg lebih Mengetahui..xperlu share link atau berita2 yg kite sndr xtahu kesahihannye utk mengundang dosa kering, yg xberdosa jd berdosa, yg dh berdosa bertambah2 dosa yg ada bile masing2 berbalah dan terus mencaci maki utk pertahankan pihak masing2..ape pun yg kite buat, kalau Allah x izinkan, maka ia xkn berlaku..doakan PRU13 ini membawa kebaikan kepada kite dan generasi kite yg akan datang walau pihak mana pun yg menang..Selamat Mengundi dan laksanakan tanggungjawab anda..

C&P - Sekrang makin panas post tentang PRU. Berbalah sana sini. Tak boleh dijentik sedikit. Saling menuduh parti ini parti itu. Ade juga yang ckp kita akan dipersoalan di atas sana nanti kerana tidak menegakkan apa yang benar apa yang tidak. Betol, berita, video, spekulasi yg tersebar tktau lg betol atau tak. Msalahnya skrng. Dgn berita yg tktau sahih atau tidak itu la segala jenis provokasi berjalan. Sehinggakan menimbulkan tindakan di luar kebaikan dan melangkaui batas keagamaan. Tak dipersoalkan ke tindakan kita tu nanti? Pilihan masing2 jd buat pilihan yang anda rasa layak. Tiada paksaan. Walau apapun tindakan parti utk melobi anda. Tetap jari anda yang memangkah. Bagus bila rakyat sedar tentang politik dan ambil tahu apa yg berlaku. Tp menjadi msalah yang sgt besar jika tindakan melebihi apa yang dia tahu. Dan ketahuilah kepimpinan di atas sana bukan semudah apa yang dikata. Pilihan anda utk lima tahun seterusnya adalah satu tindakan yang menentukan hala tuju kita dan bangsa kita. Baik utk membandingkan dgn negara lain. Walau berlainan situasi tp ambillah iktibar dr negara yang pernah bersituasi sebegini. Lima tahun bukan tempoh pendek. Banyak kemajuan boleh dibangunkan. Banyak kehancuran boleh disebabkan. Anda tentukan. Apa pun akibat atau kesan baik. Sama sama kita rasai. Kalau tk elok. Lima tahun lagi kita pilih yg lain. Tapi bila dah merasa jangan pula berpaling muka kalau akibat tertuding kpd kita. Sama2 mahu tunjuk belang, sama2 terus berjuang. Jangan hanya berkata kata sedangkan ilmu masih tak lepas dada. Kemahsyuran negara kita ni boleh di rentap mcm tu je. Cukup cukup sebarkan kebencian. Negara dan melayu takkan berdaulat jika terus begini. Insyallah. Kalau anda percaya dengan balasan yg esa. Org yg tak baik takkan diberi peluang yang baik. Percaya dgn pilihan anda. Dan percaya pada ketentuan dan rezeki allah swt. Jika anda melobi calon pilihan dengan cara mempamerkan fakta positif calon pilihan maka ia OK.Tetapi jika anda melobi dengan cara menyebarkan aib, fitnah atau character assasination calon lawan, maka ia tidak OK. Anda tidak dibayar apa-apa komisen pun apabila anda menjual akhirat anda. Bahkan cuma mendapat azab kubur dan bakal muflis di mahsyar nanti. Saya syg Malaysia. please jgn rosakkan apa yang kita pernah ada..


notakaki : renung2kan dan selamat mengubah persepsi anda...

Comments

Intan Akma said…
betul tu..pada saya xperlulah sampai bergaduh bagai...takde hasil.masing-masing ada hak membuat pilihan..actually saya 1st time nak mengundi nanti..huhu..
Kak iman said…
no komen sebab smua berakal

http://mimbarhatiku.blogspot.com/2013/05/tips-tarik-minat-anak-bersolat.html
Syamimi Saad said…
bab memilih parti mana ni mmng tak patut pun sampai burukkan antara 1 sama lain..rasanya sume dah celik bab ni.. insyaAlah, sy akn pilih yng terbaik demi masa depan.. dupdapdupdap first time nk ngundi.. :)
adyna AB said…
pru13 dah abis tapi org masih dok kutuk sana sini..tak paham betul , akak tak balik ngundi pun ;(
Unknown said…
hurm... smpai skng x habis lagi tu berbalah...
therosputih said…
intan
ain pun first time ngundi jugak ni...wakaka...berdebar je lebih...
therosputih said…
budak kampung
sama2lah kita gunakan akal kan...
therosputih said…
mimie
hehehe...betul tu...setuju sangat...
therosputih said…
kak adyna
awat tak balik? susah nak balik kampung eh?
therosputih said…
deqla
pru 5tahun sekali, tapi orang duk cakap psl pru 24jam, 7hari seminggu...
mommyfiqa said…
sampai sekarang x habis2 lagi..
Cik Puan said…
pru13 dah habis..tapi masih panas tueeeee....tah pape je lah gaduh2 pasal politik....eiiii

Popular posts from this blog

getting worse

GA saya nak phone casing